تسهیلات ۲ میلیارد دلاري برای صادرکنندگان

دوست حسيني گفت: برای کمک به صادر کنندگان حدود دو میلیارد دلار از این صندوق برای آنان در نظر گرفته شده که رقم درتوجهی است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صداو سیما، دوست حسینی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: تسهیلاتی که صندوق توسعه ملی پرداخت می کند تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه گذاری در طرح هاست که تسهیلات سرمایه در گردش عموماً بازپرداخت می شود اما به دلیل آغاز باز پرداخت های تسهیلات سرمایه گذاری شده که بین 7 تا 10 سال است بازپرداخت این تسهیلات از سال آینده انجام می شود و امیدواریم تاخیر چندانی نداشته باشد.
وی گفت: تسهیلات صادراتی که امسال به صادر کنندگان پرداخت می شود اگر از منابع صندوق باشد نرخ آن 11 درصد و اگر از منابع بانکی باشد نرخ آن 16 درصد است.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: بانک های عامل داوطلبی که می خواهند منابع صندوق توسعه ملی را دریافت و به صادر کنندگان تسهیلات دهند به میزان پولی که صندوق در اختیار آنها می گذارد از منابع خود به این موضوع اختصاص می دهند و نرخ این تسهیلات میانگین نرخ تسهیلات صندوق توسعه و بانکی است.
دوست حسینی گفت: برای پرداخت تسهیلات به صادر کنندگان بخشی روش تامین مالی با اعتبار فروشنده ایرانی و به صورت ریالی است که خریدار خارجی نمی تواند نقدی پول آن را پرداخت کند و بر این اساس صندوق توسعه ملی پول تولید کننده داخلی را نقدی پرداخت می کند.
وی افزود: در روش تامین مالی با اعتبار خریدار نیز خریدار خارجی با ال سی که در بانک کاگزار ایرانی باز می کند و متعهد به پرداخت مدت دار پول صادر کننده ایرانی می شود صادر کننده پس از ارائه مدارک پول خود را به طور نقدی از صندوق توسعه ملی می گیرد.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: سقف دو سال برای خرید مدت دار طرف خارجی برای کالای ایرانی در روش تامین مالی با ضمانت خریدار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 22189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =