جذب فاینانس در بخش خصوصی تسهیل شود

محمد لاهوتي گفت: جذب فاینانس در بخش خصوصی با دشواری‌های زیادی همراه است که باید تسهیل شود

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: جذب فاینانس در بخش خصوصی با دشواری‌های زیادی همراه است که باید تسهیل شود. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما، محمد لاهوتی افزود: در یک ماه اخیر خطوط فاینانس خوبی در اختیار ایران از سوی کشور های چین، کره جنوبی و روسیه قرار گرفته و خطوط فاینانس در کشورهای اروپایی هم در حال رایزنی است.
وی اظهار داشت : این خطوط اعتباری به طور قطع و یقین می تواند در گشایش بازارها، واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای تولید و همین طور در تامین منابع مالی واحدهای صنعتی بسیار کارساز باشد.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به طولانی مدت بودن بازپرداخت اقساط منابع فاینانس گفت: متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی امروز در مملکت از کمبود نقدینگی رنج می برند بنابراین با تزریق این منابع جانی دوباره خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه استفاده از فاینانس در کشور همواره با مشکلاتی مواجه بوده است، افزود: در وهله اول تامین مالی کنندگان علاقه مندی زیادی به سرمایه گذاری و پرداخت منابع به پروژه های کوچک ندارندو بیشتر جهت گیری آنان به سمت واحدها و پروژه های بزرگ است.
لاهوتی با بیان اینکه بخش خصوصی کشور بیشتر در حوزه واحدهای کوچک و متوسط فعال است، اظهارداشت: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و هم استفاده از این منابع است.
وی گفت: بانک مرکزی به نوعی می تواند این مسئله اختلافی را مدیریت کند و بخشی از یک صنعت برای نمونه چند واحد نساجی به صورت مشترک از منابع یک فاینانس بتوانند استفاده کنند.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن اشاره به اینکه بخش خصوصی در گذشته کمتر توانسته یا نتوانسته است از منابع فاینانس استفاده کند ، افزود : متاسفانه مشکل عدم استفاده بخش خصوصی در جذب این منابع همچنان به قوت خود باقی است.
وی اظهار داشت: ارائه ضمانت نامه های لازم شرط استفاده از منابع فاینانس است که متاسفانه بخش خصوصی قادر به تامین و پرداخت چنین ضمانت نامه هایی نیست.
لاهوتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دسترسی به منابع مالی از نیازهای مهم کشور در شرایط فعلی است و دولتمردان هم تلاش می‌کنند از راه‌های مختلف این منابع را فراهم کنند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: استفاده از خطوط اعتباری خارجی یا فاینانس از راهکارهای مهم و اثرگذار برای تامین مالی طرح‌های و پروژه‌های مختلف و افزایش توان مالی شرکت‌هاست.

کد خبر 22206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =