کاهش ۵۰ درصدی ورود کالای قاچاق به کشور

شهباز حسن پور از کاهش ۵۰ درصدی ورود کالای قاچاق به کشور در سال گذشته خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از اتاق اصناف ایران، شهباز حسن پور روز سه شنبه در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه لوازم خانگی گفت: معرفی توانمندی های داخلی بسیار ارزشمند است و در حال حاضر در این عرصه پیشتاز بوده ایم در حالی که قبلا به این صورت نبود .

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۰ درصد کاهش ورود کالای قاچاق را به کشور داشتیم که نشان از ان دارد که دولت و مجلس عزم جدی برای مبارزه با قاچاق کالا داشته اند .

حسن پور تاکید کرد : برای مبارزه با قاچاق کالا نیاز به کار کارشناسی شده داریم و  یک شبه نمی شود تمام راههای نفود قاچاق را بست.

وی از تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس خبر داد و افزود: تشکیل این کمیسیون در دست بررسی است و بزودی گزارشی را در صحن علنی مجلس خواهد داشت که می تواند به بسته شدن برخی از درگاهای ورودی کالای قاچاق کمک کند ؛ در این مسیر نیازمند همراهی همه دستگاهها هستیم و در این مسیر تنها یک ارگان مسئول نیست.

حسن پور ادامه داد: استفاده از کالای داخلی باید به صورت یک فرهنگ در بیاید و حمایت اساسی از تولیدکنندگان صورت بگیرد.

وی در خصوص حجم بالای کالا به کشور گفت: میزان زیادی از این کالاها از طریق کانال های رسمی و براساس مجوزهایی بوده که  نیاز روز کشور بوده اند  و به این صورت نبوده که بگوییم خدای نخواسته به صورت مخفیانه توسط شخص یا ارگان خاصی به کشور آمده باشد .

حسن پور افزود: بازارچه های ، مرزی کوله بری ها و ته لنجی ها  از جمله مبادی ورودی بوده اند و  کلا در حدود ۱۶ مجوز برای ورود کالا به کشور داشته ایم. امروز رویکرد دولت و مجلس و قوه قضایه حمایت بی و چون و چرا از تولیدات داخلی است ضمن اینکه در نظام بانکی نیز یک سری اقدامات شروع شده و کاهش سود بانکی می تواند خبر خوشی برای تولیدکنندگان کشور باشد.

وی حمایت از تولید داخلی در همه عرصه ها را ضروری دانست و گفت: برای سال ۹۶ جوایز صاداراتی در نظر گرفته شده است. بعضی از شرکت ها هنوز در جهت تقویت تولید داخل مجوزی صادر نکرده اند لذا هشدار می دهیم اگر در این زمینه گامی  برندارند، در آینده بازار بزرگ ایران را از دست خواهند داد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس تصریح کرد: مجلس در خدمت تولیدکنندگان است ضمن اینکه مطالبات اصناف را نیز دنبال خواهد کرد.

کد خبر 22207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =