خدمات ۲۴ ساعته گمرك با سامانه جامع

فیروزه خیالی گفت: استقرار سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی به امنیت و شفافیت در تجارت کمک شایانی می کند

مدیر فناوری اطلاعات گمرک ایران گفت: استقرار سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی به امنیت و شفافیت در تجارت کمک شایانی می کند. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صداوسيما، فیروزه خیالی افزود: با استقرار سامانه مزبور این امکان فراهم شد خدمات الکترونیکی 24 ساعته به همه فعالان اقتصادی و بهره برداران به عنوان مصرف کنندگان کالاهای وارداتی ارائه شود.
وی اظهار داشت : آگاهی از اصالت کالاهای وارداتی از خدمات سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی است و امکان ردیابی اصالت کالاهای وارداتی خریداری شده در کشور وجود دارد.
مدیر فناوری اطلاعات گمرک ادامه داد: امکان ردیابی اصالت کالای وارداتی خریداری شده از سوی آحاد جامعه به معنی ورود آن کالا از مبادی رسمی کشور است.
وی همچنین گفت: همه مردم امکان استعلام پروانه های گمرکی با نشانی اینترنتی اعلام شده در پرتال گمرک ایران را دارند و می توانند از اصالت کالا و ورود آن از مبادی رسمی کشور اطلاع یابند.
خیالی در ادامه افزود : قابلیت جدیدی ایجاد شده است که مردم می توانند از ارزش کالاهای وارداتی، قیمت گذاری، برند و کشور سازنده آن مطلع شوند که این مسئله به امنیت و شفافیت در تجارت کمک شایانی می کند.
وی اظهار داشت : اطلاعات مورد نظر در مورد کالاهای وارداتی در لحظه برای مردم آشکار می شود که کالاهای وارد شده بطور حتم از کشور تولید کننده اصلی در بازار عرضه می شود یا جعلی و تقلبی است.
مدیر فناوری اطلاعات گمرک ادامه داد: علاوه بر این خریداران کالاهای وارداتی که خرید خود را به صورت کلی انجام داده اند می توانند از طریق پروانه های گمرکی و با درج شماره پروانه گمرکی کالاهای مورد نظر از اصالت کالا آگاهی یابند.
وی همچنین افزود : در خرید جزئی نیز همه آحاد جامعه می توانند با قابلیت های خدمات الکترونیکی مزبور از اصالت، قیمت، برند و سایر مشخصات فنی کالای مورد نظر مطلع شوند.
خیالی با بیان اینکه طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه از 28 مهر امسال آغاز به کار کرده است، گفت : برای آگاهی از اصالت گوشی های تلفن همراه با مشارکت گمرک ، وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شماره های تماسی اعلام خواهد شد تا مردم استعلام گوشی تلفن همراه خود را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه برای آگاهی از اصالت گوشی های تلفن همراه خود قبل از آغاز طرح رجیستری مردم می توانستند به طور مستقیم از طریق پرتال گمرک برای استعلام اصالت کالا اقدام کنند، اظهار داشت: مصرف کنندگان می توانستند با وارد کردن شماره آی ام ای آی روی گوشی یا بسته تلفن های همراه از اصالت کالای خود و ورود آن از طریق مبادی رسمی کشور اطلاع یابند.
مدیر فناوری اطلاعات گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز سامانه آگاهی از اصالت گوشی های تلفن همراه وارداتی بر روی پرتال گمرک وجود دارد، ادامه داد: طرح رجیستری گوشی های تلفن همراهی را که در گذشته مردم خریداری کرده اند در بر نمی گیرد.

 

کد خبر 22267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =