نقش عملياتي رایزنان بازرگانی

محمد شریعت‌مداری در دیدار خود با رایزنان بازرگانی ایران، بر بازتعریف نقش رایزنان بازرگانی در حوزۀ اقتصادی و بازرکانی در کشورهای هدف صادراتی تأکید کرد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمد شریعت‌مداری، در جلسه‌ای با حضور مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، و رایزنان بازرگانی ایران،  هدف از حضور رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف صادراتی را عملیاتی‌تر کردن برنامه‌های اقتصادی ایران دانست و بر بازتعریف نقش رایزنان بازرگانی در حوزۀ اقتصادی و بازرگانی، بالاخص در معاونت‌های توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند معاونت‌های صنعتی، تأکید کرد.

وی ارتباط بنگاه‌ها،  با معاونت‌های صنعتی و معدنی، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی را به عنوان اولویت اول در ادامۀ این مسیر دانست و افزود: ارتباط تنگاتنگ رایزنان با اتاقهای بازرگانی و انجمنهای تخصصی و همچنین استقرار شرکت‌ها در کشورهای هدف صادراتی نقش مهمی در این روند ایفا می‌کنند.

شریعت‌مداری نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازاریابی خدمات فنی و مهندسی، ارتباط با شرکت‌های فعال در این حوزه و احصای این شرکت‌ها را با اهمیت توصیف کرد و گفت: کشورهایی که می‌توانند مقصد صدور تکنولوژی ما باشند باید مشخص شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مأموریت اصلی رایزنان بازرگانی را پیگیری سرمایه‌گذاری‌های خارجی و کمک به ایجاد joint venture عنوان کرد و   افزود: نقشۀ راه هر کشور باید برای بهره‌برداری آماده باشد و رایزنان به صورت منطقه‌ای نیز تحولات اقتصادی و بازرگانی را رصد کنند.

در این نشست، پس از ارائۀ گزارش از سوی فائزه نوروزی، مدیر کل حوزۀ ریاست و مسئول رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، رایزنان بازرگانی گزارشی از عملکرد خود در کشور محل خدمت به مقام عالی وزارت ارائه دادند.

گفتنی است، رایزنان بازرگانی طی حضور خود در تهران، پس از نشست با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، جلساتی جداگانه با میزهای کالایی، میزهای کشوری و فعالین بخش خصوصی خواهند داشت.

 

کد خبر 22268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =