سیستم بانکی ایران باید به روز شود

رحمان نديمي با بیان اینکه آمریکایی ها همیشه در اقتصاد ایران سنگ اندازی کرده اند، گفت: همه مشکل نظام بانکی به تحریم برنمی گردد و برخی عقب ماندگی ها از نظام بانکی دنیا وجود دارد

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه امریکایی ها همیشه در اقتصاد ایران سنگ اندازی کرده اند، گفت: همه مشکل نظام بانکی به تحریم برنمی گردد و برخی عقب ماندگی ها از نظام بانکی دنیا وجود دارد. به گزارش اگزيم نيوز، رحمان ندیمی بوشهری در مراسم آغاز به کار نمایشگاه تراکنش گفت: سیستم بانکداری ایران اکنون به جایی رسیده که بدون اتکا به فناوری اطلاعات، ادامه مسیر ممکن نیست، این در حالی است که در گذشته قطعی برق، ماجراهای جالبی را رقم می زد و همه چیز متوقف می شد؛ اکنون هم تصور اینکه آی. تی در نظام بانکی نباشد به معنای توقف فعالیت ها است. ،  

معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد افزود: البته اکنون دیگر نمی توان به این نبود فناوری اطلاعات در حوزه بانکی فکر کرد و البته سرعت تغییرات هم بسیار بالا است. این در حالی است که سیستم های بانکی نیز امروزه بسیار سریع تغییر می کنند و در حال حاضر آی. تی در متن زندگی جاری است.

وی تصریح کرد: برجام اکنون سندی است که کشور را از شرایط سخت به شرایط مناسب جابجا کرده است؛ ضمن اینکه خیلی از روش های موجود در سیستم بانکی به روز نیست؛ البته مشکل اصلی نظام بانکی سیستم ها است که برای تعامل با نظام بانکی  دنیا دچار مشکل است.

ندیمی گفت: تحریم برای ایران نعمت بود و توانست در برخی حوزه ها تحول ایجاد کند؛ البته سنگ اندازی امریکایی ها در حوزه برجام طبیعی است و انها از ابتدای انقلاب برای ایران همیشه مانع ایجاد کرده اند پس امیدواریم سیستم بانکی در همکاری با استارتاپ ها باید گام های جدی به جلو برد.

همچنين کوروش پرویزیان در اين مراسم گفت:جلسه ویژه نمایندگان اقتصادی دولت به دستور رییس جمهور امروز برگزار می شود.  

رییس کانون بانکهای خصوصی افزود: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام کرده ترکیبی از عقل و منطق اقتصادی است که باید با عزم و اراده محکم برای رسیدن به توسعه پایدار است و به کارگیری ایزارهای نو برای کاهش هزینه جزو لاینفک این رفتار عقلایی است و بر این اساس بانکهای کشور بعنوان پیشانی نظام اقتصادی در حوزه پرداخت، نقشی بی بدیل در اجرای تحولات دارند.

وی تصریح کرد: اکنون بالغ بر ۱.۵ میلیارد تراکنش داریم که باید در بستر امن صورت می گیرد و البته در سند چشم انداز نیز به تصویب رسیده است.

به گفته پرویزیان، توسعه کسب و کارهای دانش پایه اولین و مهمترین زمینه ای است که اشتغال را با فوریت سامان می دهد. جنس بانک و قانون بانک مبتنی بر اعتماد و اطمینان مردم به بانکها است که وظیفه داریم آنرا فراهم کنیم که البته امروز شفافیت اقتصادی بعنوان یک خواست عمومی مطرح است که سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات شفافیت را فراهم می کند.  

رییس کانون بانکهای خصوصی اظهار داشت:شبکه بانکی کشور هزینه سنگینی برای فراهم اوردن این زیرساخت فراهم کرده است که انتظار این است که کارمزدهای سبکه بانکی در حوزه پرداخت ضرورتی است که می تواند به شبکه بانکی کمک کند، پس باید نسبت به بازنگری کارمزدها اقدام شود.

همچنین در این نشست بیات، مدیر مرکز فابا نیز گفت: تمامی طرحها باید با در نظر گرفتن منافع ملی باشد؛ ضمن اینکه باید بخش خصوصی را فعال کرد که البته این بخش به رقابت نمی رسد مگر اینکه زمینه ای فراهم شود تا در رقابت و کیفیت و پشتیبانی مناسب با هم وارد فضای رقابتی شوند.

وی افزود: ٥٦ شرکت استارتاپی حوزه فین تک امسال رقابت دارند و روابط فین تک ها با بانکها هم باید مرور شود. چراکه فین تک ها رقیب بانکها نیستند؛ چراکه دنیای آینده نه دنیای بانکداری سنتی و نه دنیای فین تک های صرف است؛ بلکه باید این دو با هم همکاری کنند.

کد خبر 22269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =