رشد ۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات در ۶ ماه

علی صالح آبادی معتقد است اهمیت توسعه صادرات درجهت نیل به رشد اقتصادی مطلوب، ایجاب می‌کند مجموعه دستگاههای متولی توسعه صادرات غیر نفتی، اعم از اجرایی و قانون گذار، بررسی و حل موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادارت و تسهیل امور مرتبط با آن را همواره در اولویت قرار دهند

100 درصد از صادرکنندگان ممتاز منتخب بیست و یکمین سالروز ملی صادرات  از مشتریان بانک توسعه صادرات بوده اند. فعالینی که توانسته اند در شرایط حال حاضر اقتصادی با تلاش روزافزون خود در بخش تولید و صادرات رشد را تجربه کنند. بانک توسعه صادرات در راستای اهداف تعریف شده خود مبنی بر حمایت از تولید صادرات محور و ارائه خدمات و تسهیلات به صادرکنندگان مفتخر است که فعالین ممتاز صادراتی درلیست مشتریان این بانک قرار دارند.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در گفتگو با اگزیم نیوز ضمن تبریک مجدد به جامعه صادراتی کشور گفت: اهمیت توسعه صادرات در جهت نیل به رشد اقتصادی مطلوب، ایجاب می‌کند مجموعه دستگاههای متولی توسعه صادرات غیر نفتی، اعم از اجرایی و قانون گذار، بررسی و حل موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادارت و تسهیل امور مرتبط با آن را همواره در اولویت قرار دهند. این امر بویژه در اجرای برنامه‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه گذار از اقتصاد تک‌محصولی و متکی به نفت از اهمیتی مضاعف برخوردار می گردد.

 وی در ادامه به شرح عملکرد 6 ماهه اول سال جاری این بانک پرداخت و گفت: مجموع تسهیلات پرداختی ارزی و ریالی در شش ماهه اول امسال 29803 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 35.5 درصد رشد داشته است. همچنین تسهیلات پرداختی در بخش سرمایه در گردش تا پایان شهریورماه سال جاری 20347 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 9 درصد رشد را تجربه کرده ایم.

 صالح آبادی تسهیلات اعطایی در بخش طرح را در نیمه اول امسال معادل 4337 میلیارد ریال اعلام کرد  که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 50 درصد رشد و در مجموع تسهیلات پرداختی امسال در شهریور ماه نسبت به ماه قبل از آن 24.5 درصد رشد داشته است.

  به گفته مدیر عامل بانک توسعه صادرات در پایان شهریورماه، مانده تسهیلات بانک 192367 میلیارد ریال بوده  که 27 درصد نسبت به سال قبل در همین مدت رشد داشته است.   و مانده سپرده های ریالی اشخاص در پایان شهریورماه 25813 میلیارد بوده است که رشد  61 درصدی را نسبت به سال قبل در این محدوده زمانی نشان می دهد.

علی صالح آبادی در ادامه به آمار خدمات اعتبار اسنادی و ضمانت نامه اشاره کرد و گفت: 582 میلیون دلار اعتباراسنادی وارداتی داشته ایم که نسبت به ماه گذشته 136 درصد رشد و نسبت به سال قبل 11 درصد رشد داشته است. 88.2 میلیون دلار نیز اعتباراسنادی صادراتی و بروات اعطا شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 145 درصد رشد  را  در این بخش شاهد بوده ایم.  همچنین تعداد حواله های وارده ارزی طی شش ماه اول سال 722 فقره با مبلغ 942 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل در همین مدت به لحاظ تعداد 122 درصد رشد و از نظر مبلغ 190 درصد رشد داشته است.

وی در حوزه حواله های صادره ارزی خبر از رشد 37 درصدی از نظر تعداد و رشد 21 درصدی از نظر مبلغ داد و افزود:  تعداد حواله های صادره ارزی در 6 ماهه اول سال جاری 2881 فقره با مبلغ 1 میلیارد و 934 میلیون دلار بوده است  و تاپایان شهریورماه  463 فقره ضمانت نامه به مبلغ 1433 میلیارد صادر شده که نسبت به ماه قبل از آن 37 درصد رشد داشته است.     

 

کد خبر 22315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =