رشد اقتصادی جهان در سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرد

کریستین لاگارد گفت، اقتصاد جهانی یک روند ترمیمی قوی و گسترده را طی می کند و در سال آینده حتی رشد سریعتری را خواهد داشت، اما همچنان برخی ریسک ها به قوت خود باقی است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین المللی پول گفت، اقتصاد جهانی یک روند ترمیمی قوی و گسترده را طی می کند و در سال آینده حتی رشد سریعتری را خواهد داشت، اما همچنان برخی ریسک ها به قوت خود باقی است.

لاگارد که به سنگاپور سفر کرده خاطر نشان ساخت، حدود 75 درصد از اقتصاد جهانی در حال رشد است.

صندوق بین المللی پول اخیرا پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری و سال آینده میلادی را به 3.6 و 3.7 درصد ارتقا داده است. سال گذشته رشد اقتصاد جهانی 3.2 درصد بود.

وی افزود: «سرعت گرفتن رشد در حوزه یورو، ژاپن، آسیای نوظهور، اروپای نوظهور و روسیه علاوه بر جبران کندی رشد در آمریکا و انگلیس به افزایش کلی نرخ رشد پیش بینی شده کمک کرده است.»

با این حال لاگارد اضافه کرد که همچنان نگرانی هایی در مورد اقتصاد 40 کشور وجود دارد که در روند ترمیم اقتصاد جهانی مشارکت ندارند که اکثر آنها در آفریقای زیرصحرا قرار دارند.

«ما همچنین باید در مورد پتانسیل رشد نگران باشیم که مطمئنا از رقمی که ما دوست داریم ببینیم پایین تر است و این به مسائل مربوط به بهره وری ارتباط پیدا می کند. بهره وری همچنان پایین است.» وی همچنین به نگرانی های دیگری نظیر نابرابری و ریسک های جمعیتی، ژئوپلتیک و مالی اشاره کرد.

لاگارد همچنین در این مصاحبه برخی از تاثیرات مختل کننده هوش مصنوعی و پیدایش ربات ها و جهانی شدن در بازار کار را مورد توجه قرار داد و از دولت ها خواست تا سرمایه گذاری ها در آموزش و کارآموزی را افزایش دهند تا نیروهای کار خود را برای بروز اختلالات در بازار کار در نتیجه ظهور فن آوری های جدید آماده کنند.

کد خبر 22525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =