پرداخت تسهیلات بدون سود سازمان بنادر به گردشگری دریایی

محمد راستاد گفت: برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی برنامه‌های مهمی تدوین شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی برنامه‌های مهمی تدوین شده است. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سیما؛ محمد راستاد گفت : سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری دریایی با حداکثر 10 درصد سهم آورده و تسهیلات بدون سود می‌توانند مشارکت کنند.
وی ادامه داد : توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین با سرعت مناسب و بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل می‌شود.
راستاد از افتتاح پایانه کانتینری مجتمع بندری بوشهر خبر داد و افزود : پیشرفت فیزیکی پایانه کانتینری مجتمع نگین بوشهر 82 درصد است که حداکثر تا سه ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: همزمان برای بهبود وضع دسترسی دریایی بندر بوشهر دو برنامه لایروبی تدوین شده است که در حال انجام مقدمات پروژه و انتخاب پیمانکار هستیم؛ این پروژه‌ها شامل لایروبی پای اسکله و یکی هم لایروبی مسیر دسترسی به اسکله بندر بوشهر است که باعث رونق بندر بوشهر می‌شود.
راستا ادامه داد: در سایر بنادر استان بوشهر نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که در بنادر دیلم، گناوه و دیر لایروبی در حال انجام و در بندر محمد عامری هم در شرف آغاز است و پروژه‌های دیگری که می‌توان به رونق تجاری استان کمک کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در زمینه صادرات و واردات کالا نیز برنامه‌های خوبی در دست داریم و امیدواریم بتوانیم بیشتر از گذشته فرصت‌های جدید را برای فعالیت‌های بندری و حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی کنیم و زمینه توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی با کشور قطر را نیز فراهم کنیم.
وی گفت : بوشهر یکی از بنادری است که در بندر به خاطر محدودیت پس کرانه فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاری نداشته ولی مهمترین فرصت برای بندر بوشهر جزیره نگین است که به عنوان پس کرانه بندر بوشهر انتخاب شده و تلاش داریم تا حداکثر استفاده را از این جزیره داشته باشیم.

کد خبر 22530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =