برنامه ریزی ۳ ساله برای بومی سازی ماشین آلات معدنی

مهدی کرباسیان پیشنهاد کرد در یک بازه زمانی ۳ ساله با شرکت‌های معتبر تولیدکننده ماشین آلات معدنی برای واردات و احداث خط تولید این ماشین آلات به توافق رسید تا پس از مدت تعیین شده، محصولات با کیفیت در داخل کشور تولید شود

رییس هیات عامل ایمیدرو در جمع تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات معدنی پیشنهاد کرد در یک بازه زمانی 3 ساله با شرکت‌های معتبر تولیدکننده ماشین آلات معدنی برای واردات و احداث خط تولید این ماشین آلات به توافق رسید تا پس از مدت تعیین شده، محصولات با کیفیت در داخل کشور تولید شود.
به گزارش اگزیم نیوز مهدی کرباسیان با اشاره به این که با ورود به مرحله استخراج و فرآوری، تامین ماشین آلات معدنی مناسب جزو اولویت‌های این حوزه است و باید تعهد خود را در این زمینه انجام دهیم گفت: حمایت از تولید داخلی جزو باورهای ملی بوده و از افتخارات ما به شمار می‌رود، موضوع تولید ملی در کشور در برخی محصولات به گونه ای شده است که در منطقه می توانیم حرف برای گفتن بزنیم، اما در برخی محصولات به دلیل اینکه قیمت تمام شده بالایی داشتند، نتوانستیم در بازار رقابت کنیم.

به گفته وی باید همچون دهه 60، صفر تا 100 همه کالاها را در داخل بسازیم منطقی به نظر نمی‌رسد و باید به تولید اقتصادی فکر کنیم.

وی ادامه داد: اجرای تفکر صد درصدی تولید کشاورزی بود که موجب شد اغلب آب‌های زیرزمینی را وارد فرآیند کشاورزی کنیم و در نتیجه سهم نسل آینده را به حداقل برسانیم.

کرباسیان افزود: در موضوع تامین ماشین آلات معدنی، حمایت از تولید داخلی، تکلیفی است که همه باید انجام دهیم، اما باید ابعاد منطقی و اقتصادی آن را در نظر گیریم تا محصول تولیدی با قیمت تمام شده مناسب و قابل رقابت عرضه شود.

به گفته وی با توجه به اینکه امکان تأمین مالی برای خرید ماشین آلات معدنی توسط پیمانکاران سخت است، باید از طریق بانک‌ها و صندوق توسعه ملی این موضوع حل شود.

رییس هیأت عامل ایمیدرو ادامه داد: باید با همدلی بین تولید کنندگان و واردکنندگان، ماشین آلات معدنی مورد نیاز بخش معدن را تأمین کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و نیز اهمیت دولت دوازدهم و وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع معدن، پس از برنامه اکتشاف (که تاکنون 250 هزار کیلومتر مربع انجام شده و محدوده های جدیدی حاصل شده است)، استخراج و فرآوری مواد معدنی اولویت می‌یابد.

کد خبر 22600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =