دلالان اقامتی، تجارت دوسویه را نشانه گرفته ‌اند

محسن ضرابی گفت: دلالان با طمع کسب درآمد، از مزایای مقرر شده بین ۲کشور به صورت ثبت شرکت‌های صوری برای دریافت اقامت مشتریان خود سوء استفاده می کنند و این امر به طور قطع بزودی به ضرر تجارت میان ایران و عمان تمام می شود

رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: دلالان با طمع کسب درآمد، از مزایای مقرر شده بین ۲کشور به صورت ثبت شرکت‌های صوری برای دریافت اقامت مشتریان خود سوء استفاده می کنند و این امر به طور قطع بزودی به ضرر تجارت میان ایران و عمان تمام می شود. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از اتاق ایران، محسن ضرابی افزود: بخش دولتی و خصوصی ایران در پی سال‌ها رایزنی و پیگیری با جلب اعتماد عمانی‌ها موفق به فراهم آوردن شرایط مناسب سرمایه گذاری و تجارت در مناطق آزاد و بنادر این کشور شده اند.
عمان برای ایرانیان در تجارت و بازرگانی شرایط ویژه‌ای قائل شده اما در ما‌ه های اخیر سوء استفاده دلالان ثبت شرکت در عمان با هدف دریافت اقامت به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است و مسیری برای کسب درآمد در پیش گرفته‌اند.
وی از برخی اتاق های بازرگانی استانی و سازمان‌های دولتی گلایه کرد که بدون شناخت، زمینه برگزاری جلسه های توجیهی و همایش را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کنند و گفت: ادامه این روند می‌تواند به سلب اعتماد عمانی ها و لغو شرایط فعلی ثبت شرکت برای ایرانیان منجر شود.
به گفته وی، اقدام دلالان اقامت می‌تواند این موقعیت را از بین ببرد و تراز تجاری 2 کشور را دچار مشکل کند.
ضرابی اضافه کرد: فعالان اقتصادی ایرانی برای ثبت شرکت در سرزمین اصلی و مناطق آزاد عمان به دلالان نیازی ندارند و راه‌های قانونی به طور شفاف و با هزینه کم در اختیار آنان هست. 
«اثراء و One Stop Shop دو ساز وکار دولتی عمان است که برای این منظور فعالیت می کند».
رییس اتاق مشترک ایران و عمان یادآوری کرد برای گرفتن اقامت در عمان راه‌های قانونی دیگری نیز تعریف شده است، ایرانیانی که قصد تجارت یا سرمایه گذاری ندارند می توانند بدون ثبت شرکت، با خرید آپارتمان یا ویلا در مناطقی مانند Wave و Muscat Hills در این زمینه اقدام کنند.
این مسوول هشدار داد سوءاستفاده از روند ثبت شرکت به منظور اخذ اقامت تخلف است و با برخورد طرف عمانی همراه می‌شود.
وی از اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و دستگاه‌های اجرایی خواست از سوء استفاده این افراد جلوگیری کنند.
بر اساس آمارها، صادرات ایران به عمان در سال 1395نسبت به سال 1394، معادل 42 درصد رشد کرد.
صادرات کشورمان به عمان در سال 1394، 376 میلیون دلار بود که با افزایش 157 میلیون دلاری، به 533 میلیون دلار در سال 1395 رسید.
عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان در سال 1395، حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بود. 
همچنین افزایش صادرات به کشور عمان در این مدت ناشی از افزایش صادرات کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن و فولاد و دام زنده و یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فرو سیلیوم و کلینگر ارزیابی شد.
مهمترین اقلام وارداتی از عمان نیز شامل وسائل نقلیه موتوری، دارو، گیرنده‌های رادیویی و پلی اتیلن ترفتالات بود.

کد خبر 22627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =