ایجاد ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد

امیرخسرو فخریان با بیان اینکه از سال آینده شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران در سایر کشورها ایجاد می‌شود گفت: در ابتدا ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق احداث خواهد شد

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه از سال آینده شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران در سایر کشورها ایجاد می‌شود گفت: در ابتدا ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق احداث خواهد شد. به گزارش اگزيم نيوز، امیرخسرو فخریان روز گذشته درنشست خبری اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای  در آینده بخش بیشتری از  بازار خرده‌فروشی  کشور را در دست خواهد داشت که این رقم در برنامه ششم توسعه باید به 20 درصد سهم بازار برسد و به نظر می‌رسد که در مرحله بعد نیز فروشگاه‌های فضای مجازی به شدت در کشور ما گسترش یابند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شفاف است و از صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی استفاده می‌کنند، افزود: اگر سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بخش توزیع بیشتر بود دولت با برداشته شدن قیمت از روی کالاها موافقت می‌کرد زیرا امکان کنترل و رصد فعالیت آنها وجود دارد.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه از سال آینده شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایران در سایر کشورها ایجاد می‌شود گفت: 50 فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در بغداد عراق شعبه خواهند داشت که این امر زمینه ورود بیشتر کالاهای ایرانی را به این کشور فراهم می‌کند.

فخریان افزود: حذف یا عدم حذف قیمت کالا تفاوتی را برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخواهد داشت و ما مکلف به پذیرش مصوبات قیمتی دولت در این زمینه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال تسنیم که برخی تولیدکنندگان و تعاونی های تولید چنین اعلام می‌کنند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای آنها را مکلف به ارائه سود بیشتری برای توزیع کننده می‌کنند، گفت: باید توجه داشت که سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شبکه توزیع کالا کم و حداکثر 10 درصد است و تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید خود را براساس این رقم یا درصد برنامه‌ریزی کنند و این امر در واقع برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اضافه‌کرد: برندهای جدیدی که به بازرا می‌آیند ممکن است سود بیشتری را برای شبکه توزیع در نظر گیرند که دلیل آن نیز ایجاد، رقابت با برندهای قدیمی‌تر است تا از این طریق بتوانند محصولات خود را در بازار مصرف عرضه کنند.

فخریان گفت: هفته آیند فروشگاه‌های زنجیره‌ای کورش برای اولین بار وارد بورس می‌شود و سهام آن تا 5 تا 6 ماه دیگر عرضه خواهد شد.

کد خبر 22629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =