انحراف ۶۵ درصدی از برنامه بودجه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحراف ۶۵ درصدی از برنامه ریزی بودجه اعلام کرد این میزان انحراف در کشورهای دنیا ۵ درصد بیشتر نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحراف 65 درصدی از برنامه ریزی بودجه اعلام کرد این میزان انحراف در کشورهای دنیا 5 درصد بیشتر نیست و برای خروج از این انحراف باید فکری بکنیم. این نماینده مجلس با اشاره به این که عدم همخوانی درآمدهای بودجه با هزینه‌ها، یکی از معایب بزرگ نظام بودجه‌ریزی کشور است اعلام کرد: معتقدم بودجه سالانه باید متناسب با عملکرد بودجه‌های گذشته برنامه‌ریزی شود تا به این ترتیب در صورت تامین نشدن منابع درآمدی بودجه، میزان بودجه‌ای که تخصیص داده می‌شود با میزان منابع پرداختی توسط خزانه متناسب باشد.
مقدسی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ باید براساس درآمدها و مبتنی بر واقعیات نوشته شود، تاکید کرد: هرگونه انحراف در بودجه سال ۹۷ می‌تواند به تورم در کشور دامن بزند. بنابر این، لایحه بودجه باید هدفمند تدوین شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از بودجه کشور وابسته به نفت است، تصریح کرد: باید منابع حاصل از فروش نفت و گاز در بودجه کاهش پیدا کند؛ چرا که این منابع می‌توانند به عنوان منابع سرمایه‌ای و توسعه‌ای کشور تلقی شود.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش دیگر، بودجه وابسته به مالیات‌های دریافتی است. در این زمینه در برخی موارد شاهد معافیت‌های مالیاتی هستیم که این معافیت‌ها باید به حداقل برسند تا بتوان کار اقتصادی رقابتی در کشور انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه معافیت‌های مالیاتی نباید باعث فشار زیاد به واحدهای تولیدی شود، اعلام کرد: البته بخش دیگر درآمدهای بودجه حاصل از فروش کارخانجات دولتی است که باید ساماندهی شود و سهام این کارخانجات به افرادی فروخته شود که بضاعت مالی دارند؛ نه این‌که به نهادهای مختلف فروخته شود و منابع آن به کندی اخذ شود.
وی افزایش بودجه جاری کشور را از جمله دیگر معایب بودجه سالیانه دانست و در پایان گفت: افزایش بودجه جاری در بودجه سالیانه می‌تواند بودجه پروژهای عمرانی را به طور طبیعی کاهش دهد و مانع از توسعه و اشتغال پایدار در کشور شود.
وی در پایان ادامه داد: قانون ماليات بر ارزش افزوده در حال تغيير است و در قانون ماليات ارزش افزوده بايد سهم بيشتري براي شهرداري ها قايل شد، چراکه شهرداري ها در واقع خدمات رايگان زيادي را ارايه مي کنند.
نماينده مردم اراک، خنداب و کميجان در مجلس شوراي اسلامي، افزود: يکي از حوزه هاي درآمدي شهرداري موضوع ساخت و ساز است که متاسفانه در سال هاي گذشته با رکود بخش صنعت ساختمان اين آسيب پذيري متوجه همه شهرداري ها شده و خيلي از شهرداري هاي شهرهاي کوچک توان پرداخت حقوق پرسنل را ندارند ولي مطالبه خدمات توسط مردم وجود دارد.

 

کد خبر 22683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =