راه اندازی سامانه بازار کار مالی اسلامی

صالح آبادی : سامانه بازار کار اسلامی با هدف معرفی زمینه‌های فعالیت فارغ التحصیلان مالی، معرفی موسسات و مدیران موفق فعال در حوزه مالی، ایجاد بانک اطلاعاتی از عرضه و تقاضای کار در تابستان سال جاری راه‌اندازی شد

سومین همایش مالی اسلامی با حضور هیات رییسه انجمن مالی اسلامی و جمعی از صاحب منصبان، اساتید و فعالان بازار پول و سرمایه و حوزه مالی و بانکی کشور صبح امروز ۱۲ آذرماه در سالن همایش های دانشگاه الزهرا آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز در این همایش دکتر علی صالح آبادی رییس انجمن مالی اسلامی ضمن خیر مقدم به مدعوین و شرکت کنندگان به شرح عملکرد و دستاوردهای این انجمن پرداخت و گفت: تا کنون ۱۷ نشست ماهانه انجمن با موضوعات مختلف حوزه مالی اسلامی برگزار شده و فصلنامه علمی پژوهشی انجمن نیز با همکاری سازمان بورس و دانشگاه امام صادق منتشر می‌شود.

به گفته وی در حوزه بانکداری اسلامی هم با همکاری دانشگاه امام صادق اقدامات خوبی انجام شده و مشغول مذاکره با موسسه عالی آموزش بانکداری اسلامی برای توسعه ارتباطات در زمینه بانکداری مالی و اسلامی هستیم.

 وی اعلام کرد: علاوه بر فعالیت های یاد شده به همت دانشگاه امام صادق، انجمن مالی اسلامی و سازمان بورس دوره های DBA , MBA را تعریف کرده ایم که ظرف چند ماه آینده فراخوان جذب خواهد داشت و پذیرفته شدگان طی گذراندن این دوره مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.

صالح آبادی رونمایی از سامانه بازار کار مالی اسلامی را بعنوان یکی دیگر از دستاوردهای انجمن نام برد و گفت: این سامانه با  هدف معرفی زمینه‌های فعالیت فارغ التحصیلان مالی، معرفی موسسات و مدیران موفق فعال در حوزه مالی، ایجاد بانک اطلاعاتی از عرضه و تقاضای کار در تابستان سال جاری راه‌اندازی شد. 

به گفته وی کمیته بازار کار مالی اسلامی به عنوان یکی از 9 کمیته زیرمجموعه انجمن مالی اسلامی تلاش کرده است تا فضای اشتغال در نظام مالی ایران را جهت معرفی افراد شایسته و با دانش به نهادهای مالی توسعه دهد. بر این اساس کمیته بازار کار انجمن مالی اسلامی با طراحی این سامانه تلاش کرده است با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از متقاضیان کار و نیروی کار در نظام مالی به توسعه شبکه همکاری بین بخش‌های تحقیقاتی و محیط کسب و کار کمک کند.

وی ادامه داد: این درگاه اینترنتی سعی نموده تا به نوعی عرضه و تقاضای نیروی کار در بازارهای مالی اعم از بازار سرمایه، بازار پول و بازار بیمه را نظام‌مند کرده تا دانش آموختگان و فعالان نظام مالی فرصتی برای معرفی خود بیابند و از طرف مقابل نیز شرکت‌ها و نهادهای مالی سامانه‌ای نیز برای جذب نیروی کار با دانش و دارای رفتار حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس انجمن مالی اسلامی عنوان كرد: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا حرکت به سمت بانکداری مالی اسلامی وجود دارد. حتی کشورهای اروپایی با هدف جذب سرمایه مسلمانان تلاش دارند بانکداری اسلامی را شناسایی و توسعه دهند. و هر کس بتواند در این زمینه گامی بردارد بسیار با ارزش است و انجمن مالی اسلامی با همه ظرفیت خود آماده حمایت از آنهاست.

دکتر صالح آبادی تاکید کرد: این انجمن تلاش دارد همایش مالی اسلامی را سالانه برگزار کند. وی افزود: در همایش سوم با محوریت نقش ابزارهای مالی و اسلامی در تولید و اشتغال مباحث را دنبال می کنیم. مجموعه مقالات ارائه شده در این همایش بصورت کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وي اضافه كرد: رونمایی از کتاب ناگفته های بورس توسط دکتر مهدوی کنی و داوود دانش جعفری از دیگر مراسم این همایش است. این کتاب مجموعه خاطرات دکتر علی صالح آبادی طی ده سال خدمت در سازمان بورس و اوراق بهادار است.

همچنين دکتر دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حجت الاسلام والمسلمین موسویان عضو شورای عالی بورس، دکتر حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران و دکتر قالیباف مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از جمله میهمانان سومین همایش مالی اسلامی هستند.

در ادامه مراسم تفاهم نامه ای بین انجمن مالی و اسلامی و سازمان بورس منعقد خواهد شد. این تفاهم نامه برای همکاری در برگزاری دوره های مشترک DBA , MBA بازار سرمایه به امضای دو طرف می رسد. دومین جایزه مالی اسلامی به منتخبین حقیقی و حقوقی اهدا شد. در اين ميان در بخش حقیقی در دوره اول به کمیته فقهی سازمان بورس اعطا شد. منتخبین این دوره در بخش حقوقی به دانشگاه امام صادق به دکتر سعید مهدوی کنی اعطا شد در بخش مقاله استخراج شده از پایان نامه حسین شیرمردی دانشجوی دکترای دانشگاه امام صادق، در بخش رساله علی رضا رامرز مفتخر به دریافت جایزه  مالی اسلامی و لوح تقدیر شدند.

همچنين جایزه مالی اسلامی به دکتر مصباحی مقدم رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور تعلق گرفت. ولي وی به دلیل مسافرت در این همایش حضور نداشت.

لازم به ذکر است محور اصلی سومین همایش مالی اسلامی توسعه ابزارهای مالی اسلامی و نقش آنها در افزایش تولید ملی و اشتغال است و سایر محورهای این همایش شامل نقش ابزارهای مالی اسلامی در تولید ملی، نقش ابزارهای مالی اسلامی در اشتغال و آسیب شناسی ابزارها و عقود اسلامی رایج در بازار پول، بیمه و سرمایه ایران، است.
مسائلی مانند فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی ابزارهای مالی اسلامی و بازارهای مالی ایران و جهان و مزایای تکافل و راه‌های افزایش سهم آن در بازار ایران دیگر محور‌های این همایش هستند.
دو میزگرد تخصصی برای این همایش در نظر گرفته شده که اولین مورد با عنوان آخرین تحولات طرح بانکداری اسلامی و اثرات نقش جدید شورای فقهی بانک مرکزی و دومین مورد، نقش ابزارها و بازارهای مالی اسلامی در افزایش تولید و اشتغال است.
همچنین به یک شخص حقیقی و یک شخص حقوقی جایزه مالی اسلامی تعلق خواهد گرفت.
برای اولین بار جایزه پژوهش برتر در حوزه مالی اسلامی در این همایش گنجانده شده است و برندگان این جایزه از میان افرادی که پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری آنها در حوزه مالی اسلامی بوده است انتخاب می‌شود.
کسانی که علاقه مند به حوزه مالی اسلامی هستند می‌توانند از فایل‌های بارگذاری شده در سایت انجمن استفاده کنند.
سایت انجمن مجموعه خوبی از اطلاعات حوزه مالی اسلامی فراهم آورده که در دسترس دانشجویان، پژوهشگران و فعالان حوزه مالی اسلامی قرار دارد. 

کد خبر 22685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =