حرکت به سمت ظرفیت ۸۰ میلیون تنی بندر شهید بهشتی

رییس جمهور پس از بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه بندر بین المللی شهید بهشتی چابهار تصریح کرد: کریدور شمال - جنوب برای منطقه و جهان بسیار حائز اهمیت است و امروز خوشحالیم که اولین فاز آن به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم فازهای بعدی را احداث و ظرفیت نهایی این بندر را بیش از پیش افزایش دهیم

به گزارش اگزيم نيوز، حسن روحانی روز یکشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران گفت: بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاهی دارد که می تواند کریدور جنوب - شمال را در یک مسیر کوتاه قرار دهد و به اقیانوس متصل کند.
وی افزود: کریدورهای دیگر کشور جنوب - شمال را به هم متصل می کنند و در خلیج فارس قرار دارند اما این کریدور به دلیل اتصال به اقیانوس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اهمیت اقتصادی بندر شهید بهشتی چابهار گفت: از طریق این بندر کالاها در زمان کوتاه تر و با قیمت مناسب تر در اختیار کشورهای همسایه قرار می گیرد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: این بندر همچنین کشورهای شرقی مانند افغانستان و کشورهای شمالی مانند آسیای میانه را به جنوب و اقیانوس متصل می کند. 
روحانی بیان کرد: این بندر همچنین از نظر سیاسی دارای اهمیت فراوان است به این دلیل که روابط ایران با کشورهای شرقی و شمالی و حتی اروپایی در آینده متصل می کند که این مساله می تواند از لحاظ سیاسی برای کشور بسیار حائز اهمیت باشد. 
وی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار علاوه بر کشور در مجموع برای خود استان سیستان و بلوچستان هم حائز اهمیت است مخصوصا اتصال این بندر از طریق خط ریلی به راه آهن سراسری می تواند موقعیت ممتازتری برای آن باشد.
وی افزود: امروز در قالب فاز نخست بندر شهید بهشتی پنج پست اسکله افتتاح و بیش از 200 هکتار هم زمین استحصال شده است. 
رئیس جمهوری ادامه داد: پسکرانه ها و انبارهایی که در حال آماده سازی هستند می تواند برای مردم ایران به ویژه سیستان و بلوچستان اشتغالزا باشد.
روحانی گفت: خوشحالیم نخستین فاز بندر شهید بهشتی افتتاح شده و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم فازهای بعدی را ادامه دهیم تا روزی آنها را نیز افتتاح و ظرفیت این بندر را به 80 میلیون تن برسانیم.
در این سفر وزیران از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات در کنار رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند. 

کد خبر 22687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =