تولید خودرو سواری ۲۱ درصد افزایش یافت

شريعتمداري با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تولید خودرو سواری در هفت ماه اول سال جاری نسبت به سال ۹۵ گفت: حرکت صنعت در ساخت و تولید خودرو سبک،سنگین و تخصصی با تلاش صنعتگران این عرصه با شتاب بیشتری تداوم می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش 21 درصدی تولید خودرو سواری در هفت ماه اول سال جاری نسبت به سال 95 گفت: حرکت صنعت در ساخت و تولید خودرو سبک،سنگین و تخصصی با تلاش صنعتگران این عرصه با شتاب بیشتری تداوم می یابد. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری افزود: در هفت ماه امسال تولید اتوبوس، ون و مینی بوس در همسنجی با پارسال 83 درصد افزایش داشته و تولید کامیون و کشنده در این بازه زمانی 18 درصد افزایش یافت.
وی با اعلام افزایش 123 درصدی تولید کمباین در این مدت نسبت به سال 95، گفت: در زمینه تولید تراکتور نیز در هفت ماه با رشد تولید 24 درصدی مواجه بودیم که این موارد نشانه حرکت صنعت در ساخت و تولید خودروی سبک، سنگین و تخصصی است. 
به گزارش ایرنا، این در حالی است که در پنج ماه نخست امسال نیز بیش از 38 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده که ارزش آنها بیش از یک میلیارد و 42 میلیون دلار است؛ در مدت مشابه سال گذشته 26 هزار و 500 دستگاه خودرو به ارزش 700 میلیون دلار وارد شده بود.

کد خبر 22691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =