مشکل تولید و اشتغال بجای هم افزایی در هم فرسایی است

گفت: مشکل تولید و اشتغال بجای هم افزایی در هم فرسایی است

به گزارش اگزيم نيوز، سید محمود نوابی روز یکشنبه در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: همواره افراد و شخصیت ها با شور و حرارت اعلام می کنند که باید از تولید و اشتغال حمایت کرد، بنابراین باید آسیب شناسی شود که مشکل کجاست. 
وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم که پارلمان بخش خصوصی که همواره مطالبه گر حمایت از تولید است رنکینگ( رتبه) دستگاه هایی که حامی تولید بودند را اعلام کند؛ لازم نیست بدها را معرفی کند بلکه می‌تواند کسانی که اقدامات خوبی را انجام داده‌اند را معرفی کند. 
نوابی با انتقاد از اینکه گفته می‌شود سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک سازمان قیمت‌گذار است، گفت: این سازمان تنها دستگاه حاکمیتی در حوزه کارشناسی قیمت هستیم و مانعی برای تولید نیستیم.
رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اظهارداشت: این سازمان تنها بر بازار نظارت دارد .
وی ادامه داد: صادرات باید فرآیندی داشته باشد و همواره بر کیفیت کالاهای صادراتی توجه شود.
نوابی همچنین با انتقاد از اینکه مبلمان کالایی بزرگ و حجیم است که نمی‌توان گفت این کالا به کشور قاچاق می‌شود، اظهار داشت: اما گفته می‌شود که واردات آن از مرزهای غیررسمی انجام می‌شود که البته رقم قاچاق آن نسبت به سایر کالاهای قاچاق از آنجا که صرفه اقتصادی چندانی ندارد، کمتر است.
وی با بیان اینکه تولید ما گران تمام می‌شود، گفت: صنایع ما نیازمند بازسازی و نوسازی است و در کشور ما با انباشت تولید مواجه هستیم و تولیدکنندگان باید به خدمات پس از فروش، حین و بعد از فروش اهتمام ویژه ای داشته باشند.
نوابی افزود: در حوزه صنعت قانون و مصوبه کم نداریم ،ولی در اجرا مشکل وجود دارد، مگر مشوق‌های صادراتی ابلاغ نشده است، چرا منابع آن را در نظر نمی‌گیریم؟
نوابی بیان داشت: یکی از وظایف ما در سازمان حمایت، حمایت از تولید و تولید صادرات محور است در حالی که جای شرکت‌های صادرات محور در کشور ما خالی است.
علاالدین میرمحمد صادقی در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان افزود: ایجاد تشکل های اقتصادی به ویژه تشکل های تولیدی در کشور منجر به حضور حداکثری بخش خصوصی و فعالان اقتصاد در تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار اقتصادی خواهد شد.
صادقی افزود: بالفعل شدن قدرت فعالان اقتصادی در کشور ضمن ایجاد نشاط در فضای تولیدی موجب توسعه همه جانبه و استفاده بهینه از فرصت ها می شود. 
وی بیان کرد: در صنعت چوب و مبلمان کشور حدود 100 هزار واحد اعم از تولیدی و فروشگاهی فعال هستند و حدود 500 هزار نفر در این صنعت فعال هستند. 
وی اضافه کرد: 30 هزار میلیارد تومان ارزش مالی و سرمایه گذاری سالیانه در صنعت مبلمان و دکوراسیون صورت گرفته و صادرات مبلمان پارسال 40 میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت بالای محیطی و انسانی بسیار ناچیز است که با هدفگذاری می توان سهم صادرات کشور را افزایش داد.
نایب رییس اتاق تهران تاکید کرد: برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند بستر لازم برای صادرات فراهم کند. 
وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: فرسودگی و استهلاک ماشین آلات، فقدان اطلاعات از بازارهای هدف و رقبا، ساختار سنتی صنعت مبلمان، تعرفه بالای مواد اولیه وآموزش که با مشارکت دولت و فعالان اقتصادی این موانع به حداقل می رسد. 
دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع و جشنواره طراحی ایرانی با حضور فعالان این صنعت در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

کد خبر 22696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =