چابهار به بندری رقابتی، مدرن و دروازه ملل منطقه تبدیل می شود

آخوندي گفت: چابهار پس از تکمیل زیرساخت های حمل و نقل بندری، جاده و ریلی به بندری رقابتی، مدرن و دروازه ملل منطقه تبدیل می شود

به گزارش اگزيم نيوز، عباس آخوندی روز یکشنبه در آیین افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی که با حضور رئیس جمهوری و مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش های منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار کرد: بندر چابهار برای همسایگان ایران فایده زیادی در زمینه جابه جایی کالا دارد و می تواند سبب رونق و توسعه این کشورها شود.
وی افزود: چابهار با اتصال به شبکه ریلی نقش مهمی در توسعه ایران ایفا و کشورهای همسایه نظیر افغانستان و آسیای میانه را به آبهای اقیانوسی متصل می کند.
وی بیان کرد: در چابهار به دنبال کیفیت خدمات بندری هستیم و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار سبب پیشرفت و آبادانی هر منطقه می شود.
وی همچنین گفت: جاده چابهار- زاهدان برای رونق حمل و نقل باید 2 بانده تا کیفیت جابه جایی کالا بهتر شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه اتصال چابهار به بندر گوادر پاکستان است که در حال برنامه ریزی برای اتصال این 2 بندر هستیم.
آخوندی اظهار داشت: ساخت بندر در چابهار سبب توسعه و انتقال محصولات پتروشیمی می شود و بنا داریم کل زنجیره حمل و نقل و لجستیک را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران هیچ مشکلی نداشته باشند.
وی تصریح کرد: هند در فاز نخست بندر شهید بهشتی مشارکت خوبی داشته و 85 میلیون دلار برای تجهیزات سرمایه گذاری کرده است.
 

کد خبر 22698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =