اولویت ۱۰ تریلیونی بودجه ۹۷ در ۳ بخش

موسی الرضا ثروتی: دولت اولویت های بودجه گذاری خود را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ به بخش حمل و نقل، آب و محیط زیست اختصاص داده است و حال باید دید؛ دولت عملا به کدام یک از این صنایع ذکر شده تسهیلات و اعتبارات لازم را خواهد داد

موسی الرضا ثروتی، نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: اگر وزارتخانه ها با توجه به تسهیلات تخصیص یافته بر اساس میزان اعتبار، در جهت مسیر درست خود برای سرعت دهی به رشد اقتصادی حرکت کنند؛ کشور می تواند به پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه دست پیدا کند.

نماینده پیشین و مشاور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا از منظر دولت سه صنعت نفت و پتروشیمی، حمل ونقل و گردشگری می تواند سرعت بخش رشد اقتصادی در آینده باشد، بیان کرد: تاکنون دولت در اظهارات خود از صنایع مختلف برای تسریع رشد اقتصادی نام برده است، دولت در صحبتهای اخیر خود اولویت بودجه را در برنامه ششم به حمل و نقل ریلی، محیط زیست و آب اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اما اینکه صنایع دیگر با امکانات و ظرفیت هایی که دارد، بتواند رشد اقتصادی را در آینده تضمین کند نکته بسیار قابل توجهی است.

ثروتی تاکید کرد: دولت اولویت های بودجه گذاری خود را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان در سال 97 به بخش حمل و نقل، آب و محیط زیست اختصاص داده است و حال باید دید؛ دولت عملا به کدام یک از این صنایع ذکر شده تسهیلات و اعتبارات لازم را خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه دولت در خصوص صنعت کشاورزی، خدمات و یا سایر زیر ساخت ها باید تسهیلات و اعتبارات بیشتری منظور کند، گفت: متاسفانه صحبت های زیادی در این راستا تاکنون صورت گرفته است؛ ما در برنامه چهارم- پنجم و ششم مطالب بسیار خوبی تنظیم کردیم ولیکن دولت با عناوینی چون نداشتن بودجه بیشتر و عدم تسهیلات لازم از بانک ها و دیگر موارد نتوانست اقدامی در خورداشته باشد.

وی افزود: این مسئله نشانگر این است که ما مجری و برنامه ریز خوبی نیستیم در واقع دولت طبق برنامه کار نمی کند، به قولی آنچه پیش آید خوش آید و لذا این نوع کارکرد در خیلی از موارد نمی تواند از دقت بالایی جهت رسیدن به انتظارات برخوردار باشد.

این نماینده مشاور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضرعملکرد بودجه عمرانی صفر و یا در حد 10 درصد است که نشان می دهد؛ عملکرد خوبی نداشتیم که البته احتمالا شاید تا پایان سال 20 درصد از بودجه، در جهت بودجه عمرانی در نظر گرفته شود ولیکن در این رابطه تسهیلاتی که بانکها برای این منظورقرار است بدهند، هنوز مشخص نیست.

کد خبر 22704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =