جذب ۴۲ میلیارد دلار فاینانس در ۱۰۰ روز

دولت دوازدهم در صد روزه اول آغاز به کار این دولت توانسته ۴۲ میلیارد دلار فاینانس خارجی را جذب کند که این رقم در قراردادهای منعقده بین بانک های ایرانی و ۸ بانک اروپایی و اسیایی به دست امده است

وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار گزارشی موفقیت های کشور را در 100 روز اول دولت دوازدهم در حوزه جذب سرمایه های خارجی منتشر کرد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز بر اساس این گزارش دولت دوازدهم در صد روزه اول آغاز به کار این دولت توانسته 42 میلیارد دلار فاینانس خارجی را جذب کند که این رقم در قراردادهای منعقده بین بانک های ایرانی و 8 بانک اروپایی و اسیایی به دست امده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان فاینانس جذب شده از دو بانک چینی (سیتیک تراس و سایناشور) با انعقاد قراردادهای فاینانس 10 میلیارد دلاری جذب شده و پس از آن بانک های کره ای قرار دارند. اگزیم بانک کره جنوبی و بانک کی شور این کشور جمعا 19 میلیارد دلار فاینانس در اختیار کشورمان قرار داده اند.

به گزارش اگزیم نیوز در میان بانک های اروپایی نیز ساچه ایتالیا با رقم 1.7 میلیارد دلار، اوبر بانک اتریش با رقم 1.2 میلیارد دلار و دانسه بانک دانمارک با رقم 590 میلیون دلار قراردادهایی را با ایران منعقد کرده اند که از رشد قراردادهای فاینانس در دولت دوازدهم در مقایسه با دولت یازدهم حکایت دارد.

کارشناسان معتقدند دولت توانسته با رفع تحریم ها شرایط مناسبی را برای جذب منابع مالی خارجی برای کشور فراهم کند و این موضوع نشان می دهد شرایط از بعد بانک ها و سرمایه گذاران خارجی مهیا است.

در این رابطه قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه روابط بانکی ایران با سایر کشورها در مقایسه با پیش از توافق برجام عنوان کرد: در حالی که پیش از برجام تنها با ۳۳ بانک خارجی روابط کارگزاری داشتیم، اکنون سیستم بانکی با ۲۷۰ بانک تجاری در دنیا روابط کارگزاری دارد.

به گفته کمیجانی از تاریخ امضای توافق هسته‌ای تاکنون بالغ بر ۱۴۵هزار فقره خدمات تجاری در قالب حدود ۲۷ هزارفقره گشایش اعتبار اسنادی، ۲.۹۶۴ فقره ثبت سفارش برات اسنادی و ۱۱۵.۶۸۰ فقره حواله ارزی توسط سیستم بانکی به مشتریان ارائه شده است.

کد خبر 22738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =