۴.۲ تریلیون تومان سود سهام عدالت در مرحله اول

به زودی سود ۴۲۰۰ میلیارد تومانی به حساب ۳۴ میلیون نفر از صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد

وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارش 100 روزه ابتدایی آغاز به کار دولت دوازدهم با انتشار گزارشی اعلام کرد ساماندهی طرح توزیع سود سهام عدالت و برنامه ریزی برای تأمین سود واقعی از طریق شرکت های سرمایه پذیر اصلی ترین فعالیت سازمان خصوصی سازی در 100 روز نخست بوده است.

به گزارش اگزیم نیوز بر اساس این گزارش برنامه مذکور باعث می شود تا سود سهام به حساب 34 میلیون نفر در مرحله اول واریز گردد. لازم به ذکر است که این پرداخت برای اولین بار و پس از گذشت 11 سال از آغاز واگذاری سهام عدالت صورت گرفته است. بر اساس این گزارش سودی که در مرحله اول به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد رقمی معادل 4.2 تریلیون تومان خواهد بود و در حال حاضر نیز 20 میلیون پیامک برای مشمولان این سهام ارسال شده است.

لازم به ذکر است رقم سود دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر بابت سهام عدالت رقمی معادل 548 میلیارد تومان خواهد بود و 27.6 میلیارد تومان نیز میزان دریافتی از مشمولان سهام عدالت است که به عنوان آورده اولیه نقدی برای در اختیار گرفتن سهام عدالت اختصاص یافته است.

در این بین اما مدیریت بحران در شرکت هپکو که به یکی از چالش های بزرگ خصوصی سازی در سال های گذشته محسوب می شود در 100 روزه اول دولت دوازدهم صورت گرفت. بر اساس این گزارش تفاهم نامه ای بین این شرکت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید 3 هزار دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی منعقد شده است.

همچنین در مرداد سال جاری اولین پرداخت حقوق توسط مالکان جدید این شرکت صورت گرفت. گفتنی است حدود 60 درصد از سهام این شرکت در اسفند ماه سال گذشته به مالک جدید آن واگذار شده بود.

در عین حال مبلغی در حدود 60 میلیارد ریال به عنوان آورده نقدی خریدار جدید بابت بخشی از بدهی شرکت هزینه شد. بر اساس این گزارش خریدار جدید تعهد داد توانایی اداره و راه اندازی شرکت را دارد درحالیکه مدیران سابق مجموعه توانایی ایفای تعهدات خود رد زمینه حقوق کارکنان و تعهدات دیگر را نداشتند.   

کد خبر 22740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =