۲ دستاورد شفاف ساز برای دولت دوازدهم

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت اموز اقتصاد و دارایی کشور، سامانه های« حسابداری کل خرانه های کشور» و «مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت» راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور گزارش عملکرد اقتصادی دولت دوازدهم پس از صد روز را منتشر کرد.

 بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت اموز اقتصاد و دارایی کشور، طی این مدت سامانه های «حسابداری کل خرانه های کشور» و «مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت» راه اندازی شد که این اقدام در راستای شفاف سازی مالی دولت انجام شده و توان نظام اقتصادی کشور را در شفاف سازی رویدادهای مالی خزانه و عملکرد مالی دولت ارتقا خواهد بخشید.

این اقدامات از پروژه های اساسی و مهم و مورد تاکید دولت یازدهم و مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور بوده که بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی قرار داده شد و با پیگیری های انجام شده در دولت دوازدهم به مرحله عملیاتی رسید.

دولت تدبیر و امید با دنبال کردن سیاست های اقتصاد مردم دار،  همواره شفاف و هوشمند سازی عملیات مالی دولت را اولویت خود دانسته و استقرار و توسعه سامانه های یاد شده در صد روز نخست آغاز به کار دولت دوازدهم نشان از اهمیت این موضوع برای دولت دوازدهم دارد.

سامانه های مختلف در این حوزه در راستای ساماندهی حساب های دولتی،شناسایی و مدیریت بدهی ها و مطالبات دولت، استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی یا  همان اوراق مالی اسلامی نظیر اسناد خزانه، اوراق مشارکت ،سامانه شناسایی و مدیریت اموال و اجرای حسابداری تعهدی در حوزه نظارت مالی بسیار ارزشمند و با اهمیت هستند.

کد خبر 22742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =