عبور از هدف ۴.۱ میلیارد دلاری تا پایان ۹۶

عظیمی: دستیابی به ۴.۱ میلیارد دلار صادرات محصولات صنایع فلزی تا پایان امسال برنامه ریزی شده است که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستیابی به 4.1 میلیارد دلار صادرات محصولات صنایع فلزی تا پایان امسال برنامه ریزی شده است که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است.

به گفته میکاییل عظیمی پنج میلیون و 789 هزار تن محصولات صنایع فلزی در هفت ماه امسال به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است .

وی ارزش صادراتی تولیدات صنایع فلزی در هفت ماه امسال 2.5 میلیارد دلار است که در همسنجی با پارسال (2.3 میلیارد دلار)، هشت درصد رشد نشان می دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت صادرات شمش فلزی سه میلیون و 500 هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، از نظر وزنی 120 درصد و از نظر ارزشی 116 درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به محصولات فولادی، گفت: تا پایان مهر ماه امسال 11 میلیون و 315 هزار تن از این محصولات تولید شده که در همسنجی با پارسال (10 میلیون و 285 هزار تن) 10 درصد رشد را شاهدیم.

عظیمی اظهار داشت: در انواع شمش فولادی، تا پایان مهر ماه 12 میلیون و 200 هزار تن صادرات انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (10 میلیون تن) 14 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی طرح های مختلف زنجیره فولاد در دولت، به رشد تولید آهن اسفنجی در این راستا اشاره کرد که تولید 10.5 میلیون تنی هفت ماه پارسال، با 19 درصد رشد به 12.5 میلیون تن افزایش یافته است .

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به واردات محصولات فولادی از جمله مفتول صنعتی، ورق در یخچال و ... خاطرنشان کرد: در هفت ماه امسال، واردات همه انواع محصولات فلزی با کاهش 33 درصدی از نظر وزنی در همسنجی با پارسال مواجه شد؛ یکی از دلایل اصلی تحقق این مهم موظف کردن شرکت فولاد مبارکه به کاهش صادرات و تامین نیاز داخل بوده است.

عظیمی ادامه داد: در این مدت واردات شمش فولادی (از نظر وزنی) کاهش 83 درصدی و صادرات آن رشد 120 درصدی را تجربه کرد.

وی بیان داشت: مقصد عمده صادرات شمش و محصولات فولادی به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، پاکستان و امارت متحده عربی بوده است، همچنین ورق مقاطع تخت نیز به عراق، امارات، بلژیک، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان و عمان صادر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به حفظ استاندارد اسلب فولادی در کشور، در هفت ماه امسال توانستیم این محصول را به ایتالیا و برخی کشورهای اروپایی صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام های انجام شده در راستای حمایت از زنجیره فولاد در کشور و رفع موانع و مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد در افق 1404 به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد دست یابیم.

کد خبر 22747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =