رشد ۱۱ درصدی بورس در ۱۰۰ روز

کرباسیان: ما به قله شاخص رسیده ایم این به معنای این است که در این صد روز بدون نوسان ۱۱ درصد رشد شاخص داشته ایم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز وزیر اقتصاد کشورمان در مورد بازار سهام ایران گفت: ما به قله شاخص رسیده ایم  این به معنای این است که در این صد روز بدون نوسان 11 درصد رشد شاخص داشته ایم.

 مسعود کرباسیان این رشد را مرهون تشکیل صندوق تثبیت بازار سرمایه و افزایش سیستم نظارتی دولت دانست و گفت: ما امین مردم در بازار سهام هستیم و نمی توانیم بدون حسابرسی و کنترل نمادی را نشان بدهیم که مردم بر اساس اعتماد به آن به سمت بازاری کشیده شوند.

وی اظهار داشت: تصور ما این بود که با کاهش سود سپرده های بانکی بازار سهام افت کند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و حتی شاهد حرکت سرمایه ها به سمت بازار سهام بودیم.

به گفته وزیر اقتصاد سود شرکت های بورسی 15 درصد قابلیت افزایش دارند وی اعلام کرد از وقتی اوراق مشارکت و اوراق خزانه را به بازار سهام ارائه کردیم بازار سهام رویکرد مثبتی به آن داشته است.

 کرباسیان همچنین اقدام دولت مبنی بر کاهش سهم سپرده های سرمایه گذاری از  70 درصد به 50 درصد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از این تصمیم سرمایه وارد بازار سهام شد و شاهد تحولات مثبتی در این بازار هستیم.

به گزارش اگزیم نیوز وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور نیز اعلام کرد: بیش از 25 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 60 درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود  با تاکید بر بهبود اوضاع اقتصادی در 100 روزه اول در مقایسه با 100 روز سال گذشته اعلام کرد این مبلغ هم تخصیص و هم پرداخت شده و ممکن است مبلغ تخصیص، بیشتر از میزان اعلام شده باشد. طبق اظهارات رئیس جمهور این پرداخت  تحول قابل ملاحظه ای در بودجه عمرانی است و بناست در سال آتی برای تامین بودجه عمرانی از بانک ها، صندوق و سرمایه مردم استفاده شود.

رئیس دولت دوازدهم همچنین از کمک 50 هزار میلیارد تومانی به صندوق های بازنشستگی خبر داد. این صندوق ها شامل صندوق تامین اجتماعی، کشوری و نیروهای مسلح خواهد بود.

یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم در صد روز گذشته، دستور دولت به سازمان تامین اجتماعی مبنی بر عرضه بنگاه های اقتصادی به بازار برای فروش است. این تصمیم با هدف رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی گرفته شده است.

طبق گزارش های اعلام شده دولت مصمم است معضل بانک ها را حل کند و در صد روزه گذشته در این راستا قدم های خوبی برداشته شده است.

 

حجم جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت دوازدهم

 

در صد روز ابتدایی دولت دوازدهم، بیش از 28.5 میلیارد دلار منابع مالی خارجی شامل فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم خارجی مصوب شد. مبلغی که با توجه به نزخ سرمایه لازم برای ایجاد هر شغل می تواند زمینه ساز اشتعال بیش از 1 میلیون تحصیل کرده ایرانی را فراهم کند.

  


 

کد خبر 22752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =