۲۵۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت

رحمانی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد از ۲۵۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در این بخش خبر داد که حدود ۱۱۰ طرح افتتاح و بقیه بین ۱۰تا بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد از ۲۵۰ مورد سرمایه گذاری خارجی در این بخش خبر داد که حدود 110 طرح افتتاح و بقیه بین 10تا بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رضا رحمانی که دیشب در جشنواره ملی تولید کنندگان و مدیران جوان سخنرانی کرد با اشاره به این که در دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوزادهم وزارت صنعت گامهای خوبی را برداشته و بر می دارد اضافه کرد: عمده سرمایه گذاری های خارجی از سوی کشورهای کره ای، چینی و یا اروپایی است.

قائم مقام وزیر صنعت در خصوص اخذ مالیات از صنعتگران و برخی پیشنهادات برای این که باید برای صنعتگران مالیات حذف شود، گفت: ما مصوبات خوبی در این خصوص داریم به طوری که از پنج تا 20سال هم برای برخی از صنایع در مناطق مختلف کشور معافیت داریم.

وی همچنین در خصوص بخش معدن گفت: شاه بیت وزارت صنعت بخش معدن است.

رحمانی ادامه داد: در دولت یازدهم 55 میلیون تن به ظرفیت فولاد اضافه شد و برای زیر ساخت ها در این بخش 14 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده ایم.

وی صادرات را اولویت اول دولت های یازدهم و دوازدهم دانست و اظهار داشت: در بودجه سال 97 معادل 16هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: هر هفته با تشکل های صنعتی نشست دارم که نتایج این نشست ها را در اختیار وزیر صنعت می گذاریم.

وی یادآور شد: هم اکنون سه هزار واحد صنعتی و 90هزار واحد صنفی در کشور فعال است که نیاز به برنامه ریزی دارند.

رحمانی در پایان گفت: با اقدامات انجام شده نوید روزهای خوشی را برای صنعت کشور خواهیم داشت.

 

کد خبر 22797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =