قوانين جديد گمركي براي صادركنندگان در ارمنستان

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايرا ن در ارمنستان گفت: مجلس ارمنستان در حال بررسی پیش نویس آئین نامه جدید گمرکی اتحادیه اوراسیا است كه به دنبال آن تغييرات قانوني براي صادركنندگان درراه است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، هاماياك آواديس يانس رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايرا ن در ارمنستان با بيان اين كه مدت زمان تشریفات گمرکی کاهش می یابد اذعان كرد:  به طور مثال زمان ارائه اظهارنامه گمرکی از 2 ساعت به یک ساعت کاهش می یابد.

به گفته وي، در تشریفات گمرکی اصل پنجره واحد اعمال می شود و برای کالای یکسان که سابقه آن وجود دارد، تشریفات گمرکی مجدد لازم نیست.

 آواديس يانس  در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه روش پیش پرداخت اعمال خواهد شد افزود: از اين طريق مي توان در ساعاتی از شب که امکان پرداخت گمرکی وجود ندارد اقدام كرد.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايرا ن در ارمنستان تصريح كرد: امکان پرداخت یک ماهه هزینه های گمرکی اعمال می شود و طی این مدت به مبلغ هزینه گمرکی (طبق درصد تامین مالی مجدد بانک مرکزی ارمنستان) سود تعلق می گیرد.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان گفت: طبق تصمیم دولت ارمنستان افراد حقیقی می توانند تا 50 کیلوگرم میوه و تره بار با خود به کشور وارد کنند و واردات تا میزان 50 کیلوگرم، وارد مقوله تجاری نمی شود.

قوانين جديد واردات ميوه و تره بار به ارمنستان

هاماياك آواديس يانس در خصوص قوانين جديد واردات ميوه و تره بار به ارمنستان گفت: طبق تصمیم دولت ارمنستان افراد حقیقی می توانند تا 50 کیلوگرم میوه و تره بار با خود به کشور وارد کنند و اين ميزان بار، وارد مقوله تجاری نمی شود و عوارض گمرکی به آن تعلق نخواهد گرفت.

وي ادامه داد: همچنين طبق تصمیم شماره 157 کمیسیون اقتصادی اوراسیا ،در صورتی که افراد حقیقی با خود تا میزان 5 کیلوگرم میوه به کشورهای عضو اوراسیا وارد کنند، نیازی به ارائه مدارک گیاه پزشکی از طرف نهادهای مربوطه ندارد اما برای مقادیر بیشتر، باید مدارک ارائه و اظهارنامه تکمیل کنند.

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان ادامه داد: به زودی مهلت ورود موقت وسایل نقلیه از کشورهای سوم به منظور استفاده شخصی، توسط افرادی که شهروند کشورهای عضو اورآسیا محسوب نمی شوند از 6 ماه به یکسال تغییر می یاید

آواديس يانس  با بيان اين كه موارد بسیار زیادی از واردات موقت وسایل نقلیه به ارمنستان به ویژه از جمهوری اسلامی ایران وجود دارد يادآور شد: استفاده کنندگان از وسایل نقلیه  تا یکسال دیگر از 2 امکان، همانند تغییر وضعیت خودرو جهت استفاده در داخل و یا صادرات مجدد آن برخوردار خواهند شد.

کد خبر 22811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =