سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاري دولت در حمل و نقل ریلی

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در برنامه ششم توسعه دولت ۱.۵ میلیارد دلار در زیرساخت های صنعت حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری می کند

به گزارش اگزيم نيوز، سعید محمدزاده روز دوشنبه در حاشیه امضای قرارداد تامین مالی سه میلیارد یورویی بین ایران و روسیه در زمینه حمل و نقل ریلی افزود: دولت به توسعه حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای دارد و با گشایش اعتبارات اسناد، برقی کردن مسیر ریلی تهران - مشهد از پنج شنبه گذشته آغاز شده است.
وی افزود: در پایان برنامه ششم توسعه باید سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کالا به 30درصد و در بخش مسافری به 20 درصد افزایش یابد و ما امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری ها، به این هدف مهم دست پیدا کنیم.
محمدزاده با اشاره به امضای قرارداد سه میلیارد یورویی بین ایران و روسیه اظهار داشت: از طریق این خط اعتباری به کمک سازندگان داخلی و مشارکت شرکت های روسی تعداد زیادی واگن باری و مسافری و لوکوموتیو در کشور تولید می شود و در مرحله نخست تولید 6 هزار واگن باری در سه شرکت واگن سازی پارس، واگن سازی کوثر و واگن سازی فولاد درخشان آغاز می شود.
همچنین رئیس هیات مدیره مرکز توسعه تجارت روسیه نیز در این مراسم گفت: این مرکز از هرگونه سرمایه گذاری در ایران حمایت می کند و امروز نیز شاهد امضای قرار داد سه میلیارد یورویی در تهران هستیم.
پیتر فرادکوف افزود: هدف ما از امضای این قرار داد ساماندهی انواع سرمایه گذاری شرکت های روی در ایران است تا بتوانیم به صورت مشترک این واگن ها و لوکوموتیوها را برای توسعه حمل و نقل ریلی ایران سریعتر تولید کنیم.
وی تاکید کرد: با امضای این قراردادها و حمایت های مالی همکاری های دو کشور ایران و روسیه در بخش های مختلف اقتصادی بیش از پیش تقویت خواهد شد.
يادآوري مي شود، ایران و روسیه امروز (دوشنبه) دو سند همکاری به ارزش سه میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در تولید واگن و لوکوموتیو به امضا رساندند؛ در این قرارداد که بین راه آهن جمهوری اسلامی و مرکز توسعه تجارت روسیه و شرکت بیمه اعتباری روسیه به امضا رسید، طرف روس مبلغ سه میلیارد یورو برای تولید مشترک واگن، لوکوموتیو و تجهیزات مورد نیاز شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص می دهد. 

کد خبر 22886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =