۴۰ تریلیون ریال فروش کسب و کار دانش بنیان/۲۵ استارت آپ در حوزه حمل بار

به گفته سورنا ستاری حجم رشد در شرکتهای خصوصی دانش بنیان اتفاقی منحصر به فرد است؛این شرکت ها در حال تبدیل به بزرگترین شرکتهای کشور هستند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر روز گذشته در نشست مشترک با مدیران بانک توسعه صادرات ایران و فعالان حوزه دانش بنیان گفت: صادرات در حوزه دانش بنیان در مقایسه با سایر کالاها کار سخت و دشواری است؛ استانداردها و رقابت هایی که در سطح بین المللی وجود دارد صادرات را در این حوزه به شکلی در آورده که کمتر شرکتی می تواند از عهده این مشکلات بر بیاید.

سورنا ستاری اظهار داشت: اتفاق های خوبی در حوزه دانش بنیان در حال وقوع است؛ استارت آپ ها مبدل به شرکت های بزرگی شده اند و آینده خوبی را در پیش دارند.

وی گفت: برنامه های مفصلی در حوزه صادرات در معاونت در حال شکل گیری است و امیدواریم با پیگیری و اجرای این برنامه ها بتوانیم به بخش دانش بنیان اقتصاد کشور کمک کرده و محیط کسب و کار مناسب تری برای شرکت های دانش بنیان فراهم کنیم.

ستاری این حجم رشد در شرکتهای خصوصی دانش بنیان را اتفاق منحصر به فردی دانست و گفت: این شرکت ها در حال تبدیل به بزرگترین شرکتهای کشور هستند؛ خصوصا در حوزهIT  شرکتهایی شکل گرفته اند که در حال تبدیل به شرکت های میلیارد دلاری هستند. این شرکتها منحصرا خصوصی هستند و این به معنای ایجاد یک فضای جدید و بی سابقه در کسب و کار کشور است که باید حفظ شود.

معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد: حراست و حفظ این فضا برای ما اهمیت دارد چرا که به عقیده من لوکوموتیو این اقتصاد همین شرکت های خصوصی بزرگ و به عبارتی تک شاخ ها هستند.

ستاری افزود: نوع بیزینس کشور در حال تغییر است. کسب و کار دانش بنیان 40 هزار میلیارد فروش داشته و هر سال دو برابر می شود.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری می تواند وظیفه بازار سازی برای شرکت های دانش بنیان داشته باشد. معاونت با رایزنی و فشار بر وزارت خانه های مختلف روند انعقاد قراردادهای همکاری با شرکت های دانش بنیان مرتبط را هموار می کند.

ستاری با اشاره به موضوع آیین نامه بارنامه الکترونیکی گفت: چانه زنی و  فشاری که معاونت علمی و فناوری بر وزارت راه برای ابلاغ آیین نامه بارنامه الکترونیکی وارد می آورد منجر به انعقاد قرارداد همکاری این وزارت خانه با شرکت های دانش بنیان شده است.

 وی اذعان داشت: شخصا معتقدم ابلاغ آیین نامه بارنامه الکترونیکی قیمت حمل بار در کشور را به نصف کاهش خواهد داد. در حال حاضر حدود 25 استارت آپ قوی در حوزه حمل بار داریم که آمادگی دارند بلافاصله بعد از ابلاغ آیین نامه وارد این بازار شوند.

 به گزارش اگزیم نیوز طی  تفاهم نامه مشترک بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و بانک توسعه صادرات که بیست و هفتم آذر ماه منعقد شد؛ مقرر گردید معاونت علمي و فناوری، شركتهاي دانش بنيان داراي قابليت صادراتي را به این بانك معرفی نماید تا این شرکت ها بتوانند از ظرفيتهاي صندوقهاي فعال براي پوشش و تضمين تسهيلات پرداختي بانك در اين حوزه بهره مند گردند.

بر اين اساس شركتهاي دانش بنيان مي توانند پس از بررسي  و موافقت درخواست تسهيلات از سوي بانك با ارائه ضمانتنامه صندوقهاي پژوهشي و فناوري و نيز صندوق نوآوري و شكوفايي از تسهيلات بانك توسعه صادرات ايران استفاده نمايند.

بانك توسعه صادرات ايران با اعمال تخفيف در كارمزد صدور ضمانت نامه، اعتباراسنادي ، خدمت صرافي و نرخ سود تسهيلات، شرايط ترجيحي براي اين شركتها در نظر خواهد گرفت.

 

کد خبر 22888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =