چهل هزار واحد صنعتي، با ظرفيت کمتر فعاليت مي کند

صادق نجفي گفت: هم اکنون چهل هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط در کشور با ظرفيت کمتر از مجوز فعاليت مي کنند که بايد حداقل نيمي از آنها را به سرعت، به ظرفيت مجاز برسانيم

صادق نجفي در حاشيه نشست مديران عامل شهرکهاي صنعتي با وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون برخي از اين واحدها با ظرفيت ده تا هفتاد درصد فعالند و وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا حداقل بيست هزار واحد را به ظرفيت مصوب برساند.
وي افزود: در صورتيکه اين اقدام در چهار سال آينده محقق شود، حداقل 161 هزار شغل جديد بصورت مستقيم ايجاد مي‌شود و همين ميزان نيز، بصورت غير مستقيم شغل ايجاد خواهد شد.
وي با اشاره به وجود مشکلاتي براي تامين مالي واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط در شبکه بانکي گفت: تاکنون وزير صنعت مذاکرات خوبي با مسوولان شبکه بانکي داشته و نتايج خوبي حاصل شده که اميدواريم هرچه سريعتر، مشکلات تامين مالي واحدهاي صنعتي و توليدي کوچک و متوسط در بانک‌هاي عامل برطرف شود.
نجفي افزود: در بحث تامين مالي، آنچه بيشتر توليد کنندگان را اذيت مي کند، بحث وجود مقررات زائد و دست و پا گير است که خوشبختانه مسوولان بانک‌ها نيز به اين مورد اذعان داشته و درصدد برطرف کردن مشکلات اين بخش هستند.
وي افزود: نشست امروز مديران و مسوولان شهرکهاي صنعتي با وزير صنعت نيز به همين دليل برگزار شده که آخرين وضعيت شهرکهاي صنعتي بررسي و براي حل مشکلات آنها در سراسر کشور، چاره انديشي شود.

تکميل ظرفيت کارگاههاي کوچک اولويت اصلي وزارت صنعت است

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با تاکيد بر حل مشکلات صنايع کوچک گفت : از امروز هدف ما نجات کشورمان در حوزه صنايع کوچک است.
 صادق نجفي در گردهمايي مديران عامل شرکت صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با بيان اينکه 92 درصد از صنايع کشور صنايع کوچک هستند بر لزوم تکميل ظرفيت واحدهايي که با ظرفيت کامل کار نمي کنند و نيز حل مشکل بازار کسب و کار اين صنايع تاکيد کرد و فزود: مي توانيم با برند سازي و برنامه ريزي در اين دو موضوع کار کنيم.
وي افزود : خوشبختانه الان در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت يک هماهنگي و همدلي و خواست و اميد نسبت به سازمان به وجود آمده و اگر تلاش کنيم مي توانيم بخش زيادي از مشکلات اقتصادي کشور را در حوزه توليد و تجارت و حتي خدمات تامين کنيم.
معاون وزير صنعت تصريح کرد: موقعيت کشور در شرايطي است که کوتاهي مساوي است با هزاران مشکل براي خود و جامعه و بنابراين بايد با هوش راهبردي و مديريت جهادي، نتيجه اين تلاش براي مردم ملموس شود .
وي افزود: بايد تلاش کنيم از نيروهاي سازمان مديراني براي آينده تربيت کنيم چراکه وقتي کارکنان سازمان مي بينند که مديران از بيرون مجموعه انتخاب مي شوند قطعا روحيه خدمت نخواهند داشت و البته بايد از بهترين ها استفاده شود و بايد از توان کارشناسي مجموعه بهترين استفاده به عمل آيد .
وي ياد آور شد : براي موفقيت بيشتر بايد هم مسوولان و هم مردم را با خودمان همراه کنيم و اين همراهي نيازمند انتقال هدف و راهبردها به توليد کنندگان ، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان است.
نجفي تاکيد کرد : حوزه رسانه ها وظيفه بزرگي دارد تا بتواند اهداف و برنامه ها را به مردم انتقال دهد و اگر مي خواهيم موضوع اشتغال و معيشت حل شود يکي از راهکارها اين است که اين کارها را با مشارکت انجام دهيم و در اين زمينه بايد تلاش مضاعف انجام شود.
نجفي افزود: امکانات زيادي در کشور از جمله امکانات و اعتبارات معاونت مناطق محروم رياست جمهوري و صندوق توسعه و ... هست و قطعا در بودجه 97 خواهيد ديد که نسبت به سالهاي گذشته وضعيت فرق مي کند در حالي که اين سازمان هميشه به عنوان يک سازمان ستاره دار و در ليست واگذاريها بوده است.
وي تصريح کرد : هرجا احساس کنيم نياز به مقررات و قانون و آيين نامه دارد بايد روان سازي صورت بگيرد و اگر وضعيت فضاي کسب و کار در کشور خوب نيست بايد اين فضا را تسهيل کنيم.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نهايي شدن ايجاد شهرکهاي بخش خصوصي افزود : بخش خصوصي بايد سرمايه گذاري کند و ما نيز در کنار آن کمک کنيم.
وي تصريح کرد : آينده خوبي در حوزه هاي آب و خاک نداريم و در شرايط بحران آبي در بعضي مناطق قرار داريم و بايد در اين زمينه به دنبال راهکار ، جايگزين ها و برنامه ريزي باشيم.
نجفي با تاکيد برموضوع بهره وري و آموزش تصريح کرد : هر چقدر بتوانيم کارها را به صورت علمي تر انجام دهيم مطمئنا براي نظام و نيز سازمان صرفه جويي به دنبال دارد و هر چه هزينه هاي تمام شده پايين بيايد سازمان بهره ور خواهد شد.

 

منبع: صداوسيما

کد خبر 22905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =