معافیت صنایع دستی از مالیات بر ارزش‌افزوده

مسعود كرباسيان: معافیت از مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع‌دستی می‌تواند ارزآوری و ارزش بالای اقتصادی برای کشور به دنبال داشته باشد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از خانه ملت، مسعود کرباسيان درباره ضرورت معافيت صنايع‌دستي از ماليات بر ارزش‌افزوده و قرار گرفتن اين مهم در فهرست معافيت‌ها و برآوردهاي عملياتي گفت: معافيت صنايع دستي از فهرست ماليات بر ارزش‌افزوده اتفاق خوشايندي است که مي‌تواند تحولي در توليد و توزيع اين صنعت ايجاد کند به همين دليل درصدد تحقق اين مهم هستيم.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به صحبت‌هاي رئيس مجلس درباره تجديد نظر در کالاهاي مشمول معافيت از ماليات بر ارزش‌ افزوده ادامه داد: در ماده 12 قانون ماليات بر ارزش‌ افزوده فعلي، دامنه کالاهاي مشمول شده، محدود است و به يک سري اقلام مشخص خلاصه مي‌شود، اما بايد در تعداد اين اقلام تجديد نظر شود.
وزير اقتصاد و دارايي تاکيد کرد: مجلس در کنار دولت است و به همين دليل به دنبال اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده و تغيير در دامنه کالاها در اين خصوص است.
کرباسيان با بيان اينکه ممکن است مواد اوليه يک کالا معافيت مالياتي نداشته باشد و فقط کالاي نهايي معاف باشد که اين مسئله به دليل آسيب‌رساني به توليد نيازمند تجديدنظر است.
وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به اينکه توضيح داد: خوشبختانه مجلس با توجه به اينکه زمان اجراي قانون قبلي موقت بود در حال بازنگري در آن است و به يقين با توجه به نقطه نظر رييس مجلس و اينکه معافيت از ارزش‌افزوده صنايع‌دستي مي‌تواند ارز آوري و ارزش بالاي اقتصادي براي کشور به دنبال داشته باشد آن را در نظر خواهيم گرفت.

کد خبر 22972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =