گام جدید گسترش همکاری های بانکی با روسیه

دکتر صالح آبادی:‌ قراردادی که امروز درحوزه فاینانس با اگزیم بانک روسیه به امضا رسید، از منظر راهبردی و رویکرد دو کشور مبنی بر توسعه روزافزون روابط استراتژیک در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در مراسم امضای توافق نامه فاینانس اگزیم بانک روسیه و این بانک با ابراز خشنودی از گسترش روابط بانکی در عرصه بین الملل گفت: قرارداد فاینانس فیمابین بانک توسعه صادرات ایران وچند بانک ایرانی دیگر با اگزیم بانک روسیه به امضا رسید.

به گفته دکتر علی صالح آبادی پیش از این نیز بانک توسعه صادرات ایران در راستای تسهیل مبادلات تجاری بین المللی و کمک به فرایند تأمین مالی خارجی هدفمند در کشور، موفق به انعقاد قراردادهای فاینانس با اگزیم بانک کره جنوبی و سیتیک تراست چین و اوبر بانک اتریش شده که قطعا حائز اهمیت است، لیکن قراردادی که امروز درحوزه فاینانس با اگزیم بانک روسیه به امضا رسید، از منظر راهبردی و رویکرد دو کشور مبنی بر توسعه روزافزون روابط استراتژیک در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به آمار مبادلات تجاری میان دو کشور طی چند سال اخیر گفت: این آمارها به خوبی حکایت از این واقعیت دارد که راهبرد کلان و عزم دو کشور برای گسترش همکاری ها، در عرصه تجاری نیز نمود قابل توجهی داشته است، به نحوی که شاهد رشد چشمگیر حجم مراودات بازرگانی دو کشور طی سال های اخیر هستیم.

وی ادامه داد: این میزان رشد، اگرچه بسیار امیدوارکننده است، اما با آنچه که مطلوب و شایسته ظرفیت های بالای دو کشور است، فاصله دارد؛ در همین راستا تسهیل و تقویت زیرساخت های مورد نیاز برای گسترش روابط اقتصادی و توانمندسازی فعالان بخش خصوصی در ابعاد مختلف ازجمله مالی به منظور حضور پررنگ در بازارهای صادراتی دو کشور، بسیار اهمیت دارد.

صالح آبادی افزود: انعقاد قرارداد فاینانس میان بانک توسعه صادرات ایران بانکهای سپه پارسیان و پاسارگاد با اگزیم بانک روسیه گام بسیار مهمی در همین راستا ارزیابی می شود که حاکی از عزم و اراده طرفین برای تقویت همکاری هاست. امید که شاهد گسترش روزافزون این همکاری ها باشیم.

به گزارش اگزیم نیوز، فاینانس اگزیم بانک روسیه و بانکهای توسعه صادرات، سپه، پارسیان و پاسارگاد امروز به امضای مدیران دو طرف رسید که مبلغ قرارداد بدون محدودیت و با توافق طرفین قابل استفاده است. لازم به ذکر است دوره ساخت ۳ تا ۵ سال برای هر پروژه بوده و دوره بازپرداخت هر پروژه نیز ۱۰ سال اعلام شده است.

کد خبر 22990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =