خبری از افزایش قیمت سیمان نیست

شیخان: بازار سيمان همانند گذشته بود و تغيير مبني بر افزايش قيمت ها نداشتيم بلکه به دليل رقابت منفي که وجود داشته قيمت ها کاهش هم يافته است

دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان با بيان اينکه قيمت فعلي سيمان واقعي نيست،گفت: صنعت سيمان براي ادامه توليد حتما نيازمند اين است که قيمت‌هاي آن بهتر شود. به گزارش اگزیم نیوز عبدالرضا شيخان اعلام کرد: بازار سيمان همانند گذشته بود و تغيير مبني بر افزايش قيمت ها نداشتيم بلکه به دليل رقابت منفي که وجود داشته قيمت ها کاهش هم يافته است.
دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان افزود: البته اين موضوع مزيت به حساب نمي‌آيد بلکه بايد هميشه قيمت بهينه را براي فروش در نظر داشت تا کارخانه ها بتوانند سرپا بمانند.
وي با بيان اينکه با قيمت هاي فعلي کارخانجات سيمان در حاشيه خوبي قرار ندارند، گفت: بايد قيمت توسط عرضه و تقاضا تعيين شود تا کارخانه ها بتوانند روند توليد و حفظ اشتغال خود را ادامه دهند.
دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان با تاکيد بر اينکه قيمت واقعي سيمان چيزي نيست که در حال حاضر به فروش مي‌رسد، تصريح کرد: عوامل قيمت تمام شده در حال افزايش است و از طرفي اگر قيمت سوخت نيز افزايش يابد قطعا روي قيمت تاثيرگذار خواهد بود اما، در حال حاضر صحبتي درباره افزايش قيمت در انجمن صورت نگرفته است.
شيخان گفت: صنعت سيمان براي ادامه توليد حتما نيازمند اين است که قيمت‌هاي آن بهتر شود و بدين منظور حتما بايد به سمتي برويم که اين سازوکار را بهتر کنيم و اگر اين کار صورت نگيرد قطعا شاهد تعطيلي کارخانجات خواهيم بود البته در اين بين بايد کشش بازار را هم مدنظر قرار دهيم.
وي ادامه داد: براي اينکه اين شرايط ايجاد شود بايد سيمان وارد بورس کالا شود تا هم قيمت‌ها شفاف شود و هم دلالي کمرنگ شود و در اين بين منافعي که دلالان از آن سود مي برند را به سمت توليدکنندگان مصرف کنندگان هدايت کنيم.
شيخان با بيان اينکه طي اين مدت سيمان گران نشده بلکه تخفيفاتي که کارخانجات ارائه مي دهند کم و زياد مي شود،گفت: قيمت هر تن سيمان فله تيپ 2 درب کارخانه 120 هزار تومان است.
دبير انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان درباره بازار عراق هم افزود: صادرات سيمان به عراق به علت راه اندازي کارخانجات اين کشور و حمايت دولت از صنايع داخلي بسيار کم شده و در حال حاضر فقط کلينکر به اين کشور صادر مي شود البته مقداري صادرات سيمان هنوز به کردستان عراق صورت صورت مي گيرد.
 

کد خبر 22996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =