۹۰۰ میلیون دلار واردات کالای پزشکی در سال/تولید ۷۵۰ میلیون دلار

محمد رضا کمپانی: در حال حاضر ارزش تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی کشور بیش از ۷۵۰ میلیون دلار و واردات ۹۰۰ میلیون دلار است

دبیر و نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران با بیان این که در حال حاضر ارزش تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی کشور بیش از ۷۵۰ میلیون دلار معادل سه هزار میلیارد تومان در سال است از وادرات ۹۰۰ میلیون دلاری در این حوزه و صادرات ۳۰ میلیون دلاری خبر داد.

محمد رضا کمپانی در ادامه میزان واردات کالای پزشکی اعم از مصرفی و سرمایه ای طی سال گذشته به مملکت را ۹۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و اظهار داشت: نیمی از این کالاها مربوط به تجهیزات تصویر برداری شامل ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی و مصادیقی از این نوع و همینطور ۲۰۰ میلیون دلار لوازم مصرفی بوده است.

دبیر و نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران گفت: توسعه صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی بیشتر معطوف به سرمایه گذاری در زمینه کالاهای سرمایه ایی و مصرفی تخصصی مانند ایمپلنت ها ارتوپدی، قلبی، عروقی و مواردی از این دست است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا صادرات تجهیزات پزشکی در ایران به نحو بایسته و شایسته از رشد و بالندگی برخوردار نیست، گفت: در حال حاضر صادرات تجهیزات پزشکی در کشور ۳۰ میلیون دلار است.

کمپانی به رادیو اقتصاد افزود: توسعه نیافتگی صادرات در این حوزه به عوامل مختلفی منجمله کسب و کار، بازارهای بین المللی و غیره بستگی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: تجهیزات پزشکی نقش اساسی در روند تشخیص و درمان بیماران و یا به عبارتی سلامت جامعه بر عهده دارند.

دبیر و نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران از وجود ۲۰۰ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور خبرداد و افزود: از این تعداد ۵۰ شرکت در حوزه صادرات فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به این جمله که صنعت تجهیزات پزشکی از جمله صنایع جدید و نوپا در ایران است، اظهارداشت: واحدهای تولیدی این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مملکت تاسیس و راه‌اندازی شده است.

کمپانی «سابقه ورود صنعت تجهیزات پزشکی ایران به بازارهای جهانی را کمتر از هفت تا هشت سال عنوان کرد و یادآور شد: این صنعت رشد قابل توجهی در سال‌های گذشته به همت متخصصان و سرمایه گذاران داخلی تجربه و با اقتدار در این مسیر گام بر می دارد.

کد خبر 23010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =