صادرات ۶.۶ میلیارد دلار محصول پتروشیمی در ۸ ماه

طي هشت ماهه سال جاري، در مجموع 6630 ميليون دلار محصولات پتروشيمي به خارج از كشور صادر شده است. به گزارش روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، مسعود كمالي اردكاني مدير كل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتي و معدني سازمان توسعه تجارت ايران گفت: طي هشت ماهه سال جاري در مجموع پنج محصول عمده در گروه محصولات پتروشیمی به سه كشور صادر شده است كه در اين ميان 3 محصول داراي رشد و 2 محصول داراي كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

وي با بيان اين كه چين رتبه اول واردكننده مواد اوليه پليمري از ايران را به خود اختصاص داده است اذعان كرد: در هشت ماهه سال جاري، ارزش صادرات مواد اوليه پليمري 2456 ميليون دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشي  9 درصد رشد داشته است.

به گفته وي، تركيه و هند پس از چين بيشترين بازارهاي صادراتي ايران در صادرات اين محصول را به خود اختصاص داده اند.

اردكاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه طي اين مدت، صادرات  پروپان و بوتان از رشد 16 درصدي برخوردار بوده است ادامه داد: در مدت ياد شده 1476 ميليون دلار از اين محصول صادر شده كه عمده بازارهاي صادراتي ايران شامل چين، اندونزي و كنيا بوده است.

مدير كل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتي و معدني سازمان توسعه تجارت ايران در ادامه با بيان اين كه متانول با صادرات 722 ميليون دلاري از لحاظ ارزشي 21 درصد رشد داشته است ادامه داد : پارازيلين با 52 ميليون دلار و كود با 456 ميليون دلار صادرات ، از لحاظ ارزشي داراي كاهش بوده اند. که این کاهش عمدتاً بدلیل تامین تقاضای داخلی و کاهش قیمت های جهانی و کاهش تقاضا در بازارها ی اصلی هدف بوده است.

کد خبر 23013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =