صادرات محصولات عمده شیمیایی ۱۴ درصد رشد داشت

مسعود کمالی اردکانی گفت: طی هشت ماه امسال صادرات محصولات عمده شیمیایی ۱۴ درصد رشد داشت که عمده این صادرات در زمینه رزین، آرایشی و محصولات پلیمری است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: طی هشت ماه امسال صادرات محصولات عمده شیمیایی 14 درصد رشد داشت که عمده این صادرات در زمینه رزین، آرایشی و محصولات پلیمری است. مسعود کمالی اردکانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ارزش صادرات اقلام عمده شیمیایی حدود 805 میلیون دلار بوده که بیشترین سهم این صادرات متعلق به شوینده ها با رقم 155 میلیون دلار ، رنگ با 58 و محصولات پلیمری با 506 میلیون دلار صادرات بود.
به گفته وی، همچنین در محصولات عمده اقلام پایه نفتی هم صادرات رشد داشت و صدور محصولات پایه نفتی با 19درصد رشد وزنی در هشت ماهه امسال به رقم 644 میلیون دلار رسید. 
براساس گزارش سازمان توسعه و تجارت، کمالی اردکانی گفت: علاوه براین در محصولات اقلام پایه نفتی قیر دارای بیشترین ارزش صادرات با رقم 481 میلیون دلار بود که سه کشور هند، امارات و پاکستان بیش از نیمی از صادرات کشورمان را جذب کردند.
وی تراز تجاری هشت ماهه محصولات عمده پتروشیمی را چهار میلیارد و 559 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ارزش صادرات محصولات عمده پتروشیمی پنج میلیارد و 162 میلیون دلار و ارزش واردات 603 میلیون دلار ثبت شد.
صادراتی ایران به کشورهای چین، هند، پاکستان، عراق، ترکیه و افغانستان در دوره این گزارش افزایش داشت. 
 مجموع صادرات غیرنفتی ایران در 9 ماه امسال به 31 میلیارد و 640 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 2.39 درصد کاهش داشت . 
همچنین در 9 ماه 96 میزان واردات کشورمان به میزان 37 میلیارد و570 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18.31 درصد افزایش نشان می‌دهد.
عمده‌ترین کالاهای اساسی وارداتی به قطعات منفصله خودرو و کالاهای سرمایه‌ای اختصاص داشت که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش داشتند. 

کد خبر 23032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =