۴۵۰ هزار شغل از کانال صنایع کوچک و متوسط

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از اجراي طرح ضربتي اشتغال ۴۵۰ هزار نفري در سال آينده خبر داد

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از اجراي طرح ضربتي اشتغال ۴۵۰ هزار نفري در سال آينده خبر داد.

به گزارش اگزيم نيوز، صادق نجفي مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران در نشست خبري ارائه تسهيلاتي چون پرداخت حق بيمه کارفرمايي از جانب دولت و همين طور پرداخت هاي يارانه و تسهيلات 6 تا 14 درصدي از جانب دولت را زمينه هاي دستيابي وزارت صنعت ، معدن و تجارت به اين هدف برشمرد.
معاون وزير صنعت،معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود صد هزار واحد در شهرک هاي صنعتي گفت، بيش از 40 هزار واحد از آنها پروانه بهره برداري گرفتند و بيش از 33 هزار واحد آنها فعال هستند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران در ادامه نشست خبري امروز خود با اشاره به سخنان ديشب رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت مبني بر ضرورت اطلاع رساني شفاف اقدامات انجام شده ازجانب دولت به نقش مهم رسانه ها در اين کار تاکيد کرد.
صادق نجفي معيشت مردم و بيکاري را دو موضوع و اولويت مهم رييس جمهور و وزير صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: ساماندهي و به وجود آوردن صنايع کوچک براي حل بخشي از مسايل و مشکلات اقتصادي کشور از جمله وظايف مهم سازمان صنايع کوچک وشهرک هاي صنعتي است.
به گفته نجفي بيش از 90 درصد از صنايع کشور، کوچک و متوسط هستند، بيش از 960 شهرک صنعتي داريم که بيش از 700 شهرک از آن ها فعال هستند و امکان سرمايه گذاري در آنها وجود دارد.
معاون وزير صنعت گفت: اولويت ما در حال حاضر صنايع کوچک است، به ظرفيت رساندن صنايعي که با ظرفيت کامل کار نمي کنند براي ايجاد اشتغال از اولويت هاي ما است. 

معاون وزير صنعت  معدن و تجارت با اشاره به اينکه در لباس زير، کت و شلوار و کيف و کفش بهترين توليدات را داريم‌ گفت: توليد پوشاک صنعتي کشور در حال توسعه است.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران در نشست خبري خود تاکيد کرد: مديريت قيمت تمام شده و پايين آوردن هزينه ها از جمله اقداماتي است که در دستور سازمان قرار دارد.
صادق نجفي تامين سرمايه در گردش و موضوع تحرک بازار عرضه پوشاک را از ديگر برنامه هاي مورد توجه اين وزارتخانه در برنامه هاي تحول اين صنعت دانست و گفت: پوشاک در کالاهاي چمداني مسافران خارج از کشور کمتر شده که اين روند رشد اين صنعت را در داخل نشان مي دهد.
مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران از صادرات پوشاک به کشورهايي چون آذربايجان و روسيه خبر داد و گفت: در حال حاضر برندهاي معتبر جهاني از طريق سرمايه گذاري مشترک در مناطق آزاد توليد مي شود.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نوسازي واحدهاي صنعتي و ايجاد بازار داخلي و خارجي به موازات يکديگر از مهمترين برنامه هاي سازمان صنايع کوچک است.

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران تاکيد کرد: به ظرفيت کامل رساندن 20 هزار واحد صنعتي در 4 سال آينده در دستور کار است، ضمن آنکه توجه به روستاها و راه اندازي نواحي و شهرک هاي صنعتي در اين مناطق را در اولويت قرار داده ايم.
صادق نجفي با يادآوري اينکه فضاي کسب و کار را در شهرک ها بايد بهبود ببخشيم گفت: در پي افزايش اختيارات به شهرک ها هستيم، و در اين باره با وزارت نيرو، بانکها و دستگاههاي مرتبط جلسات خوبي داشتيم.
وي گفت: براي خريد کالاي ايراني بايد انگيزه در مردم به وجود آيد، رسانه ها در اين موضوع مي توانند کمک کنند، ايجاد کمپين براي خريد کالاي ايراني در ماههاي پر خريد مانند اسفند ماه پيشنهاد خوبي است‌.
وي همينطور ابراز اميدواري کرد : با حضور جوانان نخبه و به کمک رسانه ها آينده درخشاني داريم، راهبردها و اهداف برنامه ششم توسعه، چشم انداز 20 ساله و اسناد بالادستي افق پيش روي ماست‌.

فرشاد مقيمي در نشستی خبري امروز صبح با اشاره به اینکه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای شرکت‌های واقع در شهرک‌های صنعتی تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی وجود دارد، اظهار کرد: اجرای پنج پروژه در راستای ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر عهده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷۴ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که اشتغالی حدود ۲۷ هزار نفری را به دنبال داشته است. همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۱۳ واحد بازفعال شده که برای حدود ۱۸ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.

معاون برنامه‌ریزی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام اینکه مجموع اشتغال ایجاد شده در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۶ هزار و ۵۷۳ نفر بوده است، گفت: برنامه شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی به استان‌ها ابلاغ شده و به روزرسانی اطلاعات واحدها و طرح‌ها در دستور کار این برنامه است.

مقيمي افزود: تاکنون ۷۳ هزار و ۵۰ قرارداد با صنعتگران معنقد شده و تعداد قراردادهای منعقد شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۵۳ مورد بوده است و همچنین ۳۳ درصد قرارداد منعقد شده با اصناف بوده و ساماندهی و استقرار اصناف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دستور کار است.

وی همچنین به میزان صادرات صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان صادرات صنایع کوچک ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

معاون برنامه‌ریزی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به وضعیت واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی بیان کرد: ۴۰ هزار و ۸۸۸ بنگاه در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که اشتغالی معادل ۱۵ هزار و ۸۶۵ نفر را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این ۳۳ هزار و ۱۲ واحد در شهرک‌های صنعتی فعال هستند و ۷۸۷۵ واحد صنعتی غیرفعال نیز در این شهرک‌ها وجود دارد که حدود ۴۰۰۰ واحد آنها از دهه ۷۰ تاکنون تعطیل‌اند.

به گفته مقيمي تا تاریخ ۱۰ دی ماه سال جاری شاهد رشد ۲۳ درصدی در تعداد قراردادها نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۸۲ درصدی در مساحت‌های واگذار شده نسبت به سال گذشته است.

 

کد خبر 23043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =