تخصيص۲۴۰۰میلیارد تومان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی روستایی

مونسان گفت: دولت با تصویب قانون حمایت از اشتغال روستایی، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رونق و کارآفرینی در روستاهای کوچک اختصاص داد

به گزارش اگزيم نيوز، علی اصغر مونسان روز شنبه در نشست خبری خود به مناسبت مصوبات اخیر دولت در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل این سازمان اظهار کرد: در قانون حمایت از اشتغال روستایی، 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال زایی و رونق شهرها و روستاهای کوچک در نظر گرفته شده است که به درآمدزایی برای مردم این مناطق منجر خواهد شد.
وی تاکید کرد: با اجرای این مصوبه در شهرهای کوچک و روستاها شاهد رشد اقتصاد و رونق روزافزون خواهیم بود.

 8 هزار میلیارد ریال برای حمایت از اشتغال جوانان

معاون رئیس جمهوری از دیگر مصوبه دولت در حمایت از تولید و اشتغال خبر داد و در این باره توضیح داد: براساس آیین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه سال 96 که از این پس اجرایی می شود به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده شد تا سقف 8 هزار میلیارد ریال بابت حمایت از تولید و اشتغال با اولویت جوانان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، مسکن، حمل ونقل عمومی و کارآفرینی هزینه کند.

مجوز برای شهرداری ها جهت همکاری برای مرمت و بهره برداری از بناهای میراث فرهنگی 

علی اصغر مونسان بیان داشت: بر اساس مصوبه جدید دولت و به پیشنهاد یکی از کمیسیون های کلانشهرها از این پس به شهرداری ها اجازه داده می شود که با سازمان میراث فرهنگی در زمینه مرمت و بهره برداری از بناهای میراث فرهنگی همکاری کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: بر این اساس، شهرداری ها می توانند نسبت به مرمت تملک و بهره برداری از بناهای میراثی در چارچوب ضوابط سازمان میراث فرهنگی اقدام کنند که مقرر شد آیین نامه اجرایی این مصوبه با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت کشور تهیه و ابلاغ شود.
وی تاکید کرد: همچنین به شورای های اسلامی شهر اجازه داده می شود با رعایت قوانین، درصدی از درآمد شهرداری ها را متناسب با نیاز بافت ها و بناهای تاریخی به این امر اختصاص دهند.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: انتظار می رود با این مصوبات شاهد رشد و توسعه گردشگری باشیم و معتقدیم این توسعه فواید بسیاری در بخشهای اجتماعی و اقتصادی دارد و می تواند در ایجاد شغل و شادابی جامعه کمک کند.
وی اضافه کرد: اگر قرار باشد در کشور، اقتصادی بر پایه جدا شدن از اتکا به نفت شکل بگیرد گردشگری در این راستا برای ایجاد شغل و درآمد مهم ترین کمک را خواهد کرد.

کد خبر 23109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =