قرارداد فاینانس ۵ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا امضاء شد

قرارداد خط اعتباری فاینانس ۵ میلیارد یورویی، بین بانکهای ایرانی و موسسهInvitalia Global Investment به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور، امضاء شد

به گزارش اگزيم نيوز، قرارداد خط اعتباری فاینانس ۵ میلیارد یورویی، بین بانکهای ایرانی و موسسهInvitalia Global Investment، به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور، امضاء شد.

بر اساس این قرارداد که دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه، آن را امضاء کرده‌اند و امکان الحاق سایر بانکهای ایرانی به آن وجود دارد، پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور که با استفاده تکنولوژی، ماشین‌آلات یا خدمات فنی و مهندسی کشور ایتالیا اجرا می‌شوند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

بنا به اعلام بانک مرکزی، استفاده از این خط اعتباری، با رعایت قوانین و مقررات داخلی، خصوصاً الزامات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط میسر خواهد بود. 

همچنین تمام پروژه‌های بخش دولتی و غیردولتی که اولویت آنها به تأیید دستگاه‌های ذیربط رسیده و مجوزهای مربوطه را اخذ کرده باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. 

پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک، اتریش و روسیه‌ در ماه‌های اخیر، ایتالیا هفتمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد می‌شود و بدین ترتیب، گام دیگری در راستای تنوع‌بخشی به خطوط اعتباری فاینانس قابل دریافت برای تأمین مالی پروژه‌های کشور برداشته شده است.  

محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و معاون وزارت اقتصاد کشورمان که در ادامه رایزنی ها و ملاقات با مقامات اقتصادی ایتالیا در رم بسر می برد، با 'وینچنتزو امندولا' قائم مقام وزیر خارجه ایتالیا در محل وزارتخانه دیدار و در باره توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.در این دیدار که با حضور جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد، محمد خزاعی با اشاره به سوابق دیرین دوستی بین دو کشور بر اراده دولت و ملت ایران بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.
خزاعی ضمن تشریح اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه، همکاری های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و چند جانبه را عامل مهمی در ایجاد اشتغال، توسعه بازارهای صادراتی، کاهش فقر و مهاجرت دانست. مساله حمایت های اقتصادی برخی دولت ها در جهان از گروه های تروریستی و ضرورت مبارزه با آن از دیگر نکات مورد بحث در این ملاقات بود. 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن مهم خواندن انعقاد قرارداد مالی 5 میلیارد یورویی، که باعث گسترش مناسبات اقتصادی دوجانبه شده و هر دو کشور از آن بهره مند می شوند، آنرا یک نشانه روشن از سیاست های مدبرانه و مستقل ایتالیا و اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا در قبال ایران و منطقه و آن را مهم ارزیابی کرد.
محمد خزاعی از همکاری های موثر دولت و وزارت خارجه ایتالیا در این اقدام مهم و همچنین نقش موثر و ارزنده سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم ابراز قدردانی و سپاسگزاری کرد. 
قائم مقام وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن تشکر از اقدامات موثر انجام شده و با ابراز خوشنودی از این اقدام بر تصمیم جدی و دارای برنامه کشورش در پیشبرد روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور تاکید و همکاری در کلیه زمینه ها را ضروری و جزو اولویت های دولت ایتالیا دانست. 
وی سپس با اشاره به سوابق و تجربیات طرف ایرانی؛ بر اهمیت نقش ایران در تحولات منطقه و نقش توسعه روابط اقتصادی در ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی در منطقه را تشریح کرد. 
وی در این ملاقات اظهار امیدواری کرد که این اقدام مهم صورت گرفته بتواند باعث همکاری های بیشتر دو کشور در اجرای پروژهای مهم و زیربنایی شود. 
 

کد خبر 23199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =