فراخوانی برای ارائه طرح‌های کسب و کار دیجیتالی به بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی: کسب و کار دیجیتال می‌تواند در شورایعالی بورس مطرح و تامین مالی آن به تصویب برسد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صداوسيما، مسعود کرباسيان در مراسم امضاي تفاهم نامه حمايت از تامين مالي پروژه هاي استارتاپي در جمع خبرنگاران با بيان اينکه اين تفاهم نامه يک قدم مثبت در زمينه ايجاد کسب و کارهاي ديجيتال محسوب مي شود، گفت: تاکنون بازار سرمايه تنها در بخش نقل و انتقال سهام فعاليت داشت و بازار اول تحرک چنداني نداشته است.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به نياز به سرمايه اوليه در فعاليت هاي کسب و کارهاي جديد به تامين مالي از طريق بانک ها اشاره کرد و افزود: با روش جديد تامين مالي مي توان ايده ها را از طريق مکانيزم پيش بيني شده در تفاهم نامه تامين مالي و مردم را در چارچوب مشخصي به سرمايه گذاري تشويق کرد.
کرباسيان با اشاره به اينکه يک ايده مي تواند با نظارت وزارت ارتباطات قابليت اجرايي پيدا کند، گفت: يک کسب و کار ديجيتال مي تواند در شورايعالي بورس مطرح و تامين مالي آن به تصويب برسد و در شرايط فعلي که سود سپرده هاي بانکي کاهش يافته، مشارکت مردم مي تواند در سرمايه گذاري بازار سرمايه تاثيرگذار باشد.
 

تصویب تفاهم نامه تامين جمعي مالي در نخستين جلسه شوراي عالي بورس 
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: تفاهم نامه اي که بين وزارتخانه هاي اقتصاد و امور دارايي، ارتباطات و فناوري اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت علمي فناوري رياست جمهوري امضا شد در نخستين جلسه شوراي عالي بورس براي تصويب ارائه مي شود.
شاپور محمدي پس از مراسم امضاي تفاهمنامه تامين مالي جمعي طرح هاي دانش بنيان افزود: پس از تصويب اين تفاهم نامه و آيين نامه در صورت ادامه فعاليت شرکت هاي فاقد مجوز موارد تخلف از طريق سازمان بورس پيگيري و از طريق وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام مي شود.
وي گفت: ظرف دو روز آينده هموطنان مي توانند فهرست عاملان مجاز تامين مالي جمعي را از طريق فرابورس در اختيار داشته باشند و بر اساس آن درباره نوع و ميزان سرمايه گذاري تصميم گيري کنند.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينکه تامين مالي جمعي در کشورهاي مختلف زير نظر بازار سرمايه انجام مي شود افزود: طبق تفاهم نامه امضا شده وظيفه همه دستگاه ها مشخص است تا از اين پس فعاليت تامين مالي جمعي به صورت کاملا قانون مند انجام شود.
محمدي محور تفاهم نامه را تعيين تکليف شيوه تامين مالي جمعي و مشخص کردن وظايف دستگاه هاي مختلف اعلام کرد و گفت: اين شيوه تامين مالي شامل پرداخت وام نمي شود چرا که اين مقوله در چارچوب وظايف بانک مرکزي است و تنها شراکت در سرمايه را در بر مي گيرد.
وي استفاده کنندگان از اين شيوه تامين مالي را دانشجويان، خوش فکران، محققان، مبتکران و مخترعان دانست و افزود: افرادي که در پي توليد محتواي فرهنگي از ساخت فيلم تا نوشتن کتاب و توليد نرم افزارند به سرمايه هايي از 500 ميليون تومان تا دو ميليارد تومان نياز دارد که با اين شيوه تامين مالي تا سقف پنج ميليارد تومان به صاحبان ايده تامين مالي مي شود.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: اشخاصي که تاکنون در تامين مالي جمعي فعال بوده اند نگران نباشند چرا که مي توانند به مجرد تصويب آيين نامه در شوراي عالي بورس مجوز دريافت کنند و فعاليتشان جنبه رسمي پيدا کند.

کد خبر 23208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =