۲ اقدام مهم مجلس برای کمک به گمرک

رئيس کل گمرک ايران و رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کردند.

رئيس کل گمرک ايران و رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفتگو کردند. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از گمرک ؛در اين ديدار محمد رضا ­پور ابراهيمي بر حمايت مجلس از طرح ها و برنامه هاي گمرک ايران تاکيد و 2 اقدام مهم مجلس براي کمک به گمرک در سال 1397 را تشريح و اعلام کرد: مجلس شوراي اسلامي­ همه اعتبارات پيش بيني شده براي تجهيز گمرکات به امکانات و دستگاه هاي پيشرفته کنترلي را­ در بودجه سال 1397 تصويب مي کند تا روند تجهيز گمرکات کشور در سال آينده با سرعت مناسبي پيگيري شود.
وي همچنين از تصويب لايحه اصلاح قانون امور گمرکي در مجلس خبر داد و افزود: لايحه اصلاح قانون امور گمرکي پس از تصويب در کميسيون اقتصادي مجلس در نوبت طرح در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است و پيش بيني مي شود در صحن علني مجلس نيز تصويب و از سال آينده اجرايي شود.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه بر حمايت از برنامه هاي گمرک ايران براي توسعه سامانه هاي الکترونيکي و شفافيت تاکيد کرد.
وي همچنين با­ قدرداني از زحمات رئيس کل گمرک ايران بر حمايت مجلس از روند اصلاحات نظام گمرکي تاکيد داشت.
فرود عسگري رئيس کل گمرک ايران نيز در اين ديدار از حمايت هاي رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در پيشبرد اهداف و برنامه هاي گمرک ­تشکر کرد و گفت: گمرک ايران در تازه ترين اقدام "اظهار قبل از ورود کالا" را در بزرگترين گمرک کشور اجرايي کرده که اقدامي مهم و اساسي در حمايت از توليد و تسهيل و توسعه تجارت به شمار مي آيد.
عسگري در ادامه از برنامه گمرک براي استقرار سامانه جامع گمرکي در مناطق آزاد خبر داد و گفت : اين سامانه در منطقه آزاد اروند به عنوان نخستين ­منطقه آزاد بر اساس تفاهم نامه گمرک و سازمان منطقه آزاد پياده سازي شده است.

کد خبر 23226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =