بدهی ۱۲۰ تریلیونی دولت به بانک ها و پیمانکاران

هادی قوامی با اشاره به بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران گفت: بدهی دولت به بانک ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران گفت: بدهی دولت به بانک ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

هادی قوامی با اشاره به تلاش مجلس برای صفر شدن وابستگی دولت به بودجه نفتی اظهار کرد: درآمدهای نفتی در بودجه نصف شده است و روی منابع دیگری فشار آورده ایم که شایسته و استحقاقی نیست.

وی ادامه داد: دولت بدلیل محدودیت ها و افزایش بهای خدمت راهکارهای جدیدی از جمله فروش اوراق مشارکت و اسناد خزانه را وارد حوزه درآمدهای بودجه ای کرده است که روز به روز رو به تزاید است و از طرفی دولت مستقیم و غیر مستیم از بانک مرکزی و بانک ها استقراض کرده است.

قوامی با اشاره به بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومان دولت به پیمانکاران گفت: بدهی دولت به بانک ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و با احتساب طرح های نیمه تمام [بالای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان جمع بدهی های دولت خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت از یک سو به بانک مرکزی و از سویی دیگر به بانک ها بدهکار است و از یک طرف هم به ملت و پیمانکاران بدهکار است و راهکاری برای این مسئله دیده شده که بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش و بدهی بانک ها به بانک مرکزی کاهش یابد.

قوامی در توضیح این مطلب افزود: بانک ها به بانک مرکزی بدهکار هستند؛ چراکه اضافه برداشت داشته اند؛ از طرفی پیمانکاران نیز به بانک ها بدهکار هستند و در قالب این پیشنهاد اعلام شده بدهی بانک ها به بانک مرکزی، معادل مبالغی است که دولت به پیمانکاران و پیمانکاران به بانک ها بدهکار هستند.

وی بیان داشت: این پیشنهاد در کوتاه مدت شاید گرفتاری پیمانکاران را حل و فصل کرده و موجب تسویه بدهی آن ها به بانک می شود؛ اما تسویه ی بدهی به بانک مرکزی در اثر بی نظمی و بی انضباطی ایجاد نمی شود.

 

 

کد خبر 23228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =