روند رو به رشداقتصاد ایران درسال۲۰۱۸

خوانساري با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی، روند رو به رشدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد که دولت و سایر قوا باید اختلافات را کنار بگذارند

مسعود خوانساری با اشاره به مجموعه تحولات دنیا در مواجهه با برجام و احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی رئیس‌جمهور آمریکا که در هفته‌های اخیر مطرح شده است، در خصوص آینده اقتصاد ایران، گفت: آنچه که بانک جهانی برای اقتصاد دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی پیش‌بینی کرده است، یک اقتصاد توام با رشد است که برای ایران هم، رشد اقتصادی بالای ۳ درصدی لحاظ شده است؛ اما تحقق این رقم به شرطی است که اوضاع به صورت عادی پیش رود و مانعی پیش نیاید. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: بر این اساس و بر پایه محاسباتی که در اقتصاد کشور می‌توان انجام داد، تصور ما هم بر این است که در کشور، با توجه به پتانسیل‌ها و مجموعه امکاناتی که در اختیار است، یک سری اتفاقاتی ممکن است رخ دهد که عددهای محقق شده، نسبت به پیش‌بینی‌ها کمتر شود. 

وی تصریح کرد: البته شخصا با توجه به مجموعه امکانات و پتانسیل‌های موجود، به آینده اقتصاد ایران خوشبین هستم و اگر مجموعه نظام، اعم از دولت و سایر قوا با هم همراه بوده، اختلافات را کنار گذاشته و تمام تلاششان این باشد که کارآفرینی و به خصوص بخش‌خصوصی را توسعه دهند، دسترسی به این رقم ها را برای رشد، غیرممکن نمی‌دانم.

خوانساری با بیان اینکه اتاق بازرگانی عمدتا به دنبال بهبود فضای کسب و کار است، گفت: اگر بتوانیم موانع پیش روی کسب و کار را شناسایی کرده و آنها را برطرف نماییم، این روند رشد بیمه می‌شود. 

وی اظهار داشت: مشکلاتی همچون تامین اجتماعی و مالیات برای کسب و کار ایران باید حل و فصل شود، به این معنا که باید به معنای واقعی پهنه مالیات را گسترش داد، نه اینکه تنها آنهایی که سالهای سال مالیات می‌دهند، تحت فشار قرار گیرند. از سوی دیگر، رقابت بین دستگاههای دولتی و خصوصی نیز باید برطرف شود و اگر این موانع از سر راه برداشته شده و دولت اجازه دهد که کار به بهترین شکل پیش رود، قطعا آینده خوبی در انتظار اقتصاد ایران است.

 

منبع: مهر

کد خبر 23260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =