برگزاری هفتمين همايش بانکداري الکترونيک

ديواندري، دبیر هفتمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت از برگزاری این همایش در روزهای دوم و سوم بهمن در مرکز همايش هاي برج ميلاد خبر داد

به گزارش اگزيم نيوز، علي ديواندري دبير اين همايش، نوآوري، بازيگران جديد و کارآيي در کسب و کار مالي را عنوان هاي اصلي اين همايش دو روزه اعلام کرد.

وي همچنين روندهاي بين المللي بانکداري الکترونيک در قالب هاي مختلف و نظام هاي پرداخت،? کارآيي کسب و کارهاي مالي با حضور بازيگران جديد و رويکرد جديد کسب و کارها مالي با تحولات فناوري و ديجيتال جايگزين بانکداري فيزيکال را ازجمله اهداف برگزاري همايش هفتم برشمرد.

رئيس پژوهشکده پولي و بانکي رويکرد همايش را پژوهشي همينطور تجاري و اقتصادي خواند و گفت:? در اين همايش آخرين تحولات صنعت بانکداري الکترونيک و دستاوردهاي ملي و بين المللي در زمينه صنعت و بانکداري و فناوري اطلاعات بررسي مي شود.

وي اضافه کرد: کسب و کار و خدمات مالي الکترونيک خدمات پرداخت طبق استانداردهاي جديد و نوآوري ها در فناوري بلاک چين و اينترنت اشياء و نشانه گذاري از ديگر موضوعات مورد پرداخت در همايش سالانه بانکداري خواهد بود.

وي با تأکيد بر اينکه براي مقابله با تقلب و پولشويي در کشور ما کارهاي زيادي شده و در مجلس قوانين متعددي و آئين نامه هاي مختلفي در نظام بانکي ابلاغ شده گفت: بايد اين موضوع در حوزه فناوري اطلاعات هم مورد حمايت قرار بگيرد که از اين رو در همايش پيش رو، موضوع مديريت حوادث امنيتي و هوش امنيتي در شبکه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

وي با اشاره به اينکه در همايش امسال توجه ويژه اي به استارت آپ ها، وين تک ها و کسب و کارهاي نوين شده گفت: در کشور جوانان مستعد خوبي در اين زمينه داريم که متأسفانه در مواجه با شرکت هاي قديمي با بروکراسي هاي خسته کننده جذب شرکت هاي خارجي مي شوند که براي حمايت از اين نخبگان از طريق استارت آپ ها به عنوان حلقه واسط با نظام بانکداري الکترونيک و صنعت پرداخت توجه مي شود تا به تدريج زمينه جذب آنها در داخل فراهم شود.

وي درباره سخنرانان همايش امسال گفت:? در مدت 2 روز برگزاري همايش 37 سخنران اعم از مسئولان تراز اول اقتصادي کشور ازجمله وزير اقتصاد، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، رئيس کل بانک مرکزي و معاونان وزاء و بانک مرکزي به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

ديواندري ازسخنراني سيزده شخصيت جهاني نيز د رهمايش خبر داد و گفت: برد تينگ آينده پژوه بانکداري الکترونيک، لوچين تي رئيس بانکداري اتحاديه اروپا از شرکت مشاوره مکنزي و خانم جينا خوئين چي از طراحان بانکداري الکترونيک در مالزي از برجسته ترين سخنرانان خارجي همايش خواهند بود.

وي همين طور از برگزاري 9 ميزگرد تخصصي، 14 کارگاه آموزشي (از بين 160 کارگاه مورد نياز صنعت بانکداري)? و ارائه 16 مقاله منتخب نيز خبر داد.

ديواندري از برنامه هاي جانبي همايش امسال را برپايي نمايشگاه دستاوردها و جشنواره مرحوم نوربخش اعلام کرد و گفت: در برگزاري جشنواره، معرفي محصولات نوآورانه بانک ها و شرکت هاي منتخب نمايشگاهي و غرفه هاي برتر آن عرضه 70 محصول استارت آپ هاي داخلي و تقدير از پيشگامان بانکداري الکترونيک قرار داده شده است. 
 

مطالعه بانک مرکزي براي شکل گيري پول مجازي ملي

رييس پژوهشکده پولي و بانکي از سفارش بانک مرکزي به اين پژوهشکده براي مطالعه درباره پول هاي رمزي و مجازي خبر داد و گفت: درحال مطالعه براي بررسي امکان ايجاد پول مجازي ملي هستيم.
علي ديواندري در نشست خبري امروز پول هاي مجازي را به دو دسته تقسيم کرد و افزود: دسته اي از اين پول ها در بازار وجود دارد و به عنوان دارايي و موضوعي براي سرمايه گذاري مطرح است که موضوع بحث ما نيست، موضوع ديگر اقدام بانک هاي مرکزي دنيا براي انتشار پول هاي ملي خود به طور رمزنگار است مانند کاري که بانک مرکزي روسيه تصميم گرفته تا آن را انجام دهد.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي خاطرنشان کرد: ما نيز در اين پژوهشکده طرح مطالعاتي انتشار پول ملي به طور رمزنگار و مجازي را آغاز کرده ايم که در اين باره چگونگي استفاده از فناوري بلاک چين را براي صدور پول هاي رسمي با استفاده از فناوري نو و نوآوريها در حال مطالعه هستيم.
وي بلاک چين بستر اين فناوري را موضوعي علمي و تاييد شده دانست و گفت: کشورهاي مختلف در جهان در اين زمينه در حال فعاليتند که بانک مرکزي روسيه در حال استفاده است تا نظارت و کنترل شده پولهايي را عرضه کند.
ديواندري با بيان اينکه استفاده از اين فناوري براي ايران هم امکانپذير است گفت: اين پولها شبيه پولهاي رسمي است فقط فناوري متفاوتي دارد و از بستر فناوري اطلاعاتي(اي تي) و پيشرفتهاي فناوري اطلاعات مي توان استفاده کرد و حالت رمزي به آن داد.
وي يادآور شد: در دنيا نگرانيهايي در اين باره هست که از اين نوع پول براي پولشويي يا تامين مالي اقدامات تروريستي استفاده شود که اگر تحت نظارت بانکهاي مرکزي دنيا منتشر شود، چنين نگرانيهايي هم برطرف خواهد شد، چون قابليت رصد، پيگيري و کنترل اين بانکها فراهم مي شود.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي در عين حال اندازه ارزهاي مجازي را کوچک دانست و با تاکيد بر اينکه چنين ظرفيتي امکان تاثيرگذاري بر اقتصاد جهاني را ندارد گفت: اينکه چند ارز در جهان منتشر مي شود و عده اي آن را مي خرند يا سفته بازي مي کنند به اين معني نيست که ما از منفعت بزرگي عقب مانده ايم، چون ميزان اين نوع پول ظرفيت بالايي براي اقتصاد جهاني محسوب نمي شود، شايد هم به همين دليل موضوع روز بانکهاي مرکزي جهان نيست.

 
کد خبر 23271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =