برخی تصمیمات، هفتگی تغییر می‌کند

سلاح ورزي با بیان اینکه سقف خواسته‌های فعالان اقتصادی در حال حاضر به اجرای قوانین مصوب تقلیل یافته، گفت: به تازگی برخی تصمیمات و بخشنامه ها، هفتگی تغییر می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه سقف خواسته‌های فعالان اقتصادی در حال حاضر به اجرای قوانین مصوب تقلیل یافته، گفت: به تازگی برخی تصمیمات و بخشنامه ها، هفتگی تغییر می‌کنند. حسین سلاح ورزی گفت: وضعیت اقتصاد ایران و فضای کسب و کار به گونه ای است که متاسفانه، سقف خواسته ها و آرزوهای فعالان اقتصادی در ایران، به اجرای قوانین موجود محدود شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: این روزها فعالان اقتصادی، تشکل ها، اتاق های بازرگانی و بنگاههای اقتصادی، هیچ امتیاز، تسهیلات و حمایت هایی را از دولت و مجلس انتظار ندارند و از سیاستگذاران طلب نمی کنند؛ بلکه مصرانه تمنای اجرای صحیح و کامل قوانین مرتبط با حوزه کسب و کار از جمله قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را دارند. 

وی تصریح کرد: در ماده ٢و ٣ قانون بهبود محیط کسب و کار مبنی بر تکلیف تمامی دستگاههای اجرایی به نظرخواهی از تشکل ها و فعالان بخش خصوصی در اصلاح و تدوین قوانین و مقررات، بخشنامه ها و دستورالعمل ها و دستور موکد معاون اول رئیس جمهور بر اجرای دقیق این حکم از قانون متاسفانه کماکان، ماشین تولید بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های مخل کسب و کار در حال کار کردن است. 

به گفته سلاح ورزی، در حالیکه ماده ٢٤ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، دولت و دستگاههای اجرایی را از اتخاذ تصمیمات ناگهانی نهی کرده و تکلیف نموده برای ایجاد شفافیت در سیاستها و برنامه های اقتصادی و نیز ایجاد ثبات و امنیت در اقتصاد، هر گونه تغییر در اجرای سیاستها و رویه ها باید پیش از اجرا به اطلاع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برسد، متاسفانه نه تنها این امر محقق نشده؛ بلکه مداخلات، بیشتر و تصمیمات گاها هفتگی تغییر می کند.

کد خبر 23301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =