تقویت ۲۴ هزار واحد صنعتی و کشاورزی در سال گذشته

مقدسی: سال گذشته حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی و ۱۱ هزار واحد کشاورزی مورد تقویت قرار گرفتند تا از مشکلات رها شوند و بتوانند حرکت رو به رشدی را طی کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید زمینه صادرات محصولات واحدهای صنعتی فراهم شود و همچنین زنجیره تولید شکل بگیرد تا این شهرک ها بتوانند بیش از پیش به رشد برسند.

مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزان توسعه، پیشرفت و آبادانی در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در عرصه صنایع کوچک، اظهار کرد: دولت ها برای پیشرفت تولید در ایجاد و پیشبرد زیرساخت ها همت خود را به کار می گیرند که یکی از برنامه های آنها ساماندهی شهرک های صنعتی است.

وی افزود: در بعضی از کشورها واحدهای کارگاهی توسط دولت ساخته می شود و از مرحله بهره برداری به بعد این واحد متناسب با برنامه طراحی شده به صورت اقساطی در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از انقلاب شهرک های صنعتی افزایش پیدا کردند به عنوان مثال در استان مرکزی بیش از ۱۰ برابر این شهرک ها افزایش داشته اند که باید فرآیندهایی طی شود تا این شهرک ها بتوانند بیش از پیش به رشد برسند.

مقدسی ادامه داد: باید زنجیره تولید شکل بگیرد و زمینه برای صادرات محصولات این واحدهای صنعتی فراهم شود اما به دلایل مختلفی هنوز در بسیاری از شهرک ها از صد در صد ظرفیت استفاده نمی کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از ماموریت های دولت افزایش ظرفیت تولید این واحدهاست که در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان با کمک مجلس شورای اسلامی و امسال نیز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش ظرفیت تولید در قالب چند طرح از طریق وزارت صنعت به واحدهای تولیدی کمک شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی و ۱۱ هزار واحد کشاورزی مورد تقویت قرار گرفتند تا از مشکلات رها شوند و بتوانند حرکت رو به رشدی را طی کنند.

مقدسی اظهار کرد: در بحث قانونگذاری نیز بحث مالیات بر ارزش بر افزوده به شدت در مجلس پیگیری می شود که شرایطی فراهم شود تا از تولیدکنندگان در این خصوص حمایت بیشتری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در راستای وظیفه نظارتی مجلس، در جلسه کمیسیون صنایع مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی به همراه معاونان حضور داشتند و گزارش مفصلی را ارائه دادند که ما نیز به طور جد به دنبال عارضه یابی در واحدهای کوچک و متوسط حتی بزرگ هستیم.

 

کد خبر 23358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =