افزایش ۱۰ درصدی صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو

سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو در ۹ ماه امسال (منتهی به آذر) ۱۰ درصد افزایش یافت

مديركل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتي و معدني سازمان توسعه تجارت ايران از رشد 10 درصدي صادرات قطعات و لوازم يدكي انواع خودرو در 9 ماهه سال جاري خبر داد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، مسعود كمالي اردكاني اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاري رشد بازار آذربايجان چشمگیر بوده است به طوري كه طي اين مدت 1600 هزار دلار ميزان صادرات اين محصول به آذربايجان بوده كه 1400 درصد رشد را نشان مي دهد.

كمالي اردكاني با اشاره به اينکه صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو در 9 ماهه اول سال حدود 55 میلیون دلار بوده است گفت: عراق با سهم بالغ بر 60 درصد، اصلی ترین بازار صادراتي ايران در این بخش محسوب می‌شود و فرانسه و روسيه پس از عراق با حدود 2.5 میلیون دلار صادرات از جمله بازارهای مهم ایران در این بخش هستند.

مديركل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتي و معدني در ادامه به رشد صادرات ساير محصولات نيرو محركه اشاره كرد و افزود: امارات و عراق بيشترين واردات از ايران را در این بخش داشته اند و رشد صادرات ایران به عراق در بخش سایر محصولات نیرو محرکه بالغ بر 60 درصد بوده است.

کد خبر 23417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =