سیاست‌های جدید وارداتی اندونزی

دولت اندونزی در نظر دارد به منظور کاهش زمان ترخیص و تسریع در روند واردات، از ماه فوریه، کالاهای وارداتی را بدون کنترل کامل مدارک توسط گمرک وارد کرده و پس از ورود با استانداردهای سازمان‌ها و نهادهای نظارتی مطابقت خواهد داد

دولت اندونزی در نظر دارد به منظور کاهش زمان ترخیص و تسریع در روند واردات، از ماه فوریه، کالاهای وارداتی را بدون کنترل کامل مدارک توسط گمرک وارد کرده و پس از ورود با استانداردهای سازمان‌ها و نهادهای نظارتی مطابقت خواهد داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی، با اعلام این خبر افزود: این مقررات بر روی 3466 قلم کالا، موسوم به "لارتاس" که در طبقه‌بندی کالاهای ممنوعه و دارای محدودیت قرار دارد و 32درصد از مجموع کد تعرفه‌های کالایی اندونزی را تشکیل می‌دهد مؤثر خواهد بود.

کمری اظهار داشت: کالاهایی که قرار است با استانداردهای، مقررات بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی داخل کشور اندونزی مطابقت داده شوند شامل: سیمان، تایر، مروارید و محصولات باغی است.

وی در تشریح نحوۀ اظهار کالا در گمرک اندونزی گفت: لازم است واردکنندگان هنگام وارد کردن کالای خود از طریق سایت  inatrade.kemendag.go.id  به صورت آنلاین خود اظهاری نمایند. کالا پس از رسیدن به گمرک ترخیص شده و خارج از قلمرو گمرکی توسط نهادهای مرتبط دولتی مانند سازمان غذا و دارو و وزارت صنایع کار بررسی و مطابقت با مقررات انجام می‌پذیرد.

بر اساس اظهارات مدیر کل تجارت خارجی وزارت تجارت اندونزی، این رویه مانع بازرسی‌های رندمی گمرک نخواهد شد.  یکی از دلایل این اقدام وابسته بودن صادرات اندونزی به واردات مواد خام است.

گفتنی است، 70 درصد واردات اندونزی را مواد خام تشکیل می‌دهد.

کد خبر 23419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =