رشد ۲۱۷ درصدی صادرات به اندونزی

پیش بینی می شود حجم صادرات ایران به اندونزی به ۷۰۰ میلیون دلار در سال جاری برسد

رایزن بازرگانی ایران از افزایش 217 درصدی صادرات ایران به اندونزی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی کشورمان به اندونزی در 9 ماهه سال 1396 به 400 میلیون دلار رسید که نسبت به 126.7 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل، از نظر وزنی 78.5 درصد و از نظر ارزش 217 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:  بر اساس آمارهای گمرک ایران، فلزات معمولی و مصنوعات آنها با 195 میلیون دلار صادرات در مقایسه با رقم 25 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل بیشترین رشد صادرات به اندونزی را داشته است و در بین فلزات معمولی نیز صادرات آهن و فولاد به 182 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با 18 میلیون دلار دوره مشابه سال قبل از نظر ارزشی 874 درصد و از نظر وزنی 776 درصد رشد داشته است.

کمری در ادامه گفت: صادرات فلز روی از 80 هزار دلار به 4 میلیون دلار و سرب از 6 میلیون دلار به 8 میلیون دلار رسیده و پس از فلزات معمولی سوختهای معدنی با صادرات 195 میلیون دلار و105 درصد رشد بیشترین تأثیر را در افزایش صادرات کشورمان به اندونزی داشته است. در این دوره محصولات پلاستیکی، فرش و مواد نسجی، و محصولات شیمیایی نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل از افزایش صادرات برخوردا بوده اند.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی، آمار واردات از اندونزی در 9 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را از نظر ارزشی و وزنی به ترتیب 23 درصد و 50 درصد کاهشی توصیف کرد. گفتنی است، پیش بینی می شود حجم تجارت ایران و اندونزی تا پایان سال جاری به حدود 700 میلیون دلار خواهد رسید.

کد خبر 23450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =