رشد حواله جات ارزی در شعب بانک توسعه صادرات زنجان، زاهدان و همدان

به گزارش اگزیم نیوز از شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور، شعب غالب استانها رشد صدور حواله جات ارزی را تجربه کرده اند

در آستانه چهلمین سال پیروزی اتقلاب شکوهمند اسلامی، بانك توسعه صادرات بعنوان اگزيم بانك كشور تمامي شعب خود را مجهز به نيروها و امكانات براي ارائه خدمات ارزي و ريالي نموده و به اين واسطه فعاليتهاي متنوع ارزي و ريالي ازقبيل اعطاي تسهيلات ارزي و ريالي از منابع مختلف ازجمله منابع بانك، منابع جذب شده از  صندوق توسعه ملي، خطوط ريفاينانس و نيز انجام حوالجات ارزي صادره و وارده و گشايش اعتبارات اسنادي صادرات و وارداتي از طريق كارگزاران خود و نيز صدور انواع ضمانتنامه ارزي و ريالي را انجام مي‌دهد. علاوه بر منابع ارزي و ريالي بانك، منابع خوبي تحت قرارداد عامليت صندوق توسعه ملي دراختيار بانك قراردارد، ضمن اينكه منابعي نيز درقالب سپرده گذاري به بانك تزريق شده كه در اين زمينه بانك توسعه صادرات از لحاظ مبلغ، دومين بانك در زمينه جذب سپرده ريالي صندوق مي‌باشد؛ اين منابع با نرخهاي مناسب  همچون نرخ 12% در مناطق كمتر برخوردار و با نرخ بين5/13 الي 5/14 درصد (تسهيلات تلفيقي از منابع بانك و صندوق) در مناطق برخوردار براي سرمايه در گردش در اختيار صادركنندگان كالاهاي صنعتي قرار مي‌گيرد.

 در سال جاری خطوط ريفاينانس با كشورهاي مختلف  از جمله خط اعتباري 8ميليارد دلاري با اگزيم بانك كره جنوبي، 2خط اعتباري با RFC  و MIR business بانك روسيه، خط اعتباري با بانك تجارت پاريس، قرارداد تامين مالي با بانك ملت ايروان، قرارداد تامين مالي با بانك البلاد عراق و...) برقرار شده و بانك توسعه صادرات نيز استفاده هرچه بيشتر از خطوط ريفايناس را در دستور كار خود قرارداده و شعبه زاهدان نيز در تعامل با معاونت اقتصادي و سرمايه گذاري استانداري، سازمان صنعت معدن تجارت استان و نيز اتاق بازرگاني زاهدان اطلاع رساني وسيعي انجام داده تا حداكثر استفاده از اين منابع براي توسعه و رونق استان به عمل آيد.

به گزارش اگزیم نیوز از شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور، شعب غالب استانها رشد صدور حواله جات ارزی را تجربه کرده اند. در همین راستا، در پايان آذرماه 96 شعبه زاهدان داراي مانده بيش از 410 ميليارد ريال تسهيلات مي‌باشد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 116% افزايش داشته و عمده فعاليت خود را بر حمايت از بخش توليد صادرات محور قرار داده است؛ بيش از 90درصد تسهيلات اعطايي به توليدات كنندگاني تخصیص یافته که  كه عمده محصولات خود را صادر مي‌كنند.

 به گفته رئیس بانک توسعه صادرات زاهدان، بزرگترين شبكه حمل و نقل جاده‌اي به منظور نقل و انتقال كالاهاي صادرات استان به مقاصد صادراتي با تسهيلات اين شعبه وارد مرحله جديدي از فعاليت خود شده و در قالب اين تسهيلات، 50 دستگاه كشنده به يكصد كشنده اي كه قبلا با تسهيلات اين شعبه خريداري شده بود افزوده شد که باعث اشتغال تعدا زيادي از نيروهاي بومي استان گرديد، ضمن اينكه از تعلل‌هاي قبلي كه در حمل كالاهاي صادراتي ايجاد مي‌شد جلوگيري بعمل خواهد آمد.

جلال نوشادی گفت: با تسهيلات اعطایی اين شعبه به شركتهاي صنايع سيمان زابل و سيمان خاش بيشترين حجم صادرات سيمان كشور به كشورهاي پاكستان و افغانستان محقق گرديده است.

 همچنین براساس گزارشات واصله از بانک توسعه صادرات زنجان، این شعبه با 175 درصد رشد در بخش حواله جات ارزی  و 40 درصد در بخش اعتبار اسنادی وارداتی بخشی از نیاز به مواد اولیه و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را فراهم آورده است. بانک توسعه صادرات استان زنجان در حوزه اعتبار اسنادی صادراتی در ده ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال قبل رشد 100 درصدی را داشته و در همین مدت توانسته است در  تسهیلات ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی 230 درصد نسبت به سال قبل، رشد را تجربه کند.

بانک توسعه صادرات استان همدان نیز همسو با برنامه ها و سياستهاي اعتباري و کلان بانک همچون سنوات گذشته همواره به عنوان يک بازوي توانمند در کنار صادرکنندگان استان بوده است .

در راستاي تاکيدات مديريت ارشد بانک اين شعبه ارتباط موثري با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگاني ،صنايع،معادن و کشاورزي استان دارد که بطور مرتب ضمن شرکت در جلسات و کارگروههاي مختلف استان خدمات قابل ارائه توسط بانک در حوزه صادرات را اطلاع رساني مي کند.

صفر قره داغي، رييس بانك توسعه صادرات همدان در مورد عملکرد بانک در ده ماهه نخست سال جاری توضیح داد: در پی حمایت های موثر از صادرات غير نفتي در استان ميزان تسهيلات ريالي پرداخت شده در ده ماهه نخست امسال با رشد 25درصد ضمانتنامه هاي صادره با رشد 42 درصد حوالجات صادره ارزي که عمدتا واردات ماشين آلات و مواد اوليه واحدهاي توليدي استان شده، با رشد 8 درصدي مواجه بوده است.

 

کد خبر 23457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =