افتتاح فاز دو پالایشگاه گروه غلات زر

همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز ۲ پالایشگاه گروه غلات زر از طرح های تامین شده توسط بانک توسعه صادرات ایران با حضور علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست، سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری ، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و جمع دیگری از مسولین کشور صبح امروز شانزدهم بهمن ۹۶ افتتاح شد

همزمان با دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز 2 پالایشگاه گروه غلات زر از طرح های تامین شده توسط بانک توسعه صادرات ایران با حضور علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست، سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری ، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و جمع دیگری از مسولین کشور صبح امروز شانزدهم بهمن 96 افتتاح شد.

به گزارش اگزیم نیوز این پروژه در سال 1391 در اوج تحریم ها آغاز و با هوشمندی و مدیریت اجرایی و حمایت بانک توسعه صادرات توانست در سال گذشته فاز اول خود را با ظرفیت 144 هزار تن به بهره برداری برساند.

دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تامین کننده مالی این پروژه در افتتاحیه این طرح صنعتی صادرات محور گفت: افتخار بانک توسعه صادرات این است که از طرح های تولیدی اشتغال محور در کشور حمایت می کند و حمایت از این طرح ها را در هر نقطه ای از کشور جزو افتخارات خود می داند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: معتقدم کشوری به پیشرفت و توسعه دست پیدا می کند که صادرات داشته باشد و توسعه پایدار در گرو تولید رقابت پذیر است و تولید رقابتی و صادراتی دو مولفه کیفیت و قیمت رقابت پذیر را در خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید صادرات محور می تواند تولید پایدار را به دنبال داشته باشد گفت: واحدهای موفق در عرصه تولید صادرات محور می توانند بدون نیاز حمایت و رانت راه خود را ادامه دهند.

صالح آبادی گفت : مجموعه تولیدی زر از مجموعه های خوب دارای رویکرد صادراتی است که توانسته در عرصه صادراتی موفق عمل کند و بانک توسعه صادرات آمادگی دارد از واحدهای صنعتی و تولیدی صادراتی حمایت کند.

عیسی کلانتری نیز در این مراسم از مجموعه صنعتی زر به دلیل رعایت ضوابط زیست محیطی سپاسگزاری کرد و گفت:متاسفانه محیط زیست شکننده ای داریم که نیازمند رعایت بیشتر ضوابط زیست محیطی علی الخصوص در حوزه های مختلف صنعتی هستیم.

رییس سازمان محیط زیست اظهار امیدواری کرد جوانان در آینده بايد بتوانند در عرصه های مختلف صنعتی و تولیدی در مسیر بهبود کیفیت تولیداتی همچون خودرو و سوخت پاک موفق تر عمل کنند.

سورنا ستاری نیز در این مراسم گفت : متاسفانه با وجود پژوهشکده های مختلف درحوزه کشاورزی، ضریب نفوذ فناوری در کشاورزی کشور اندک است. حال آنکه دنیا به سمت کشاورزی علمی حرکت کرده است.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور، کشاورزی از بخش های اصلی تولیدی و اشتغال کشور است و باید همگام با دنیا تکنولوژِ را وارد این حوزه کرد. البته در صنایع غذایی کشور اتفاقات خوبی افتاده است اما کافی نیست.

وی با تشکر از مدیرعامل مجموعه زر گفت: پروژه هایی مانند تولید قند مایع از پروژه های کم نظیر در دنیاست که جا دارد به خاطر نگاه رو به جلوآقای سلطانی در ایجاد زیر ساخت فوق العاده برای صنایع پایین دست تقدیر و تشکر کنیم.

ستاری اظهار داشت : از کارآفرینان انتظار می رود از ظرفیت های جوانان در حوزه دانش بنیان استفاده کنند.

دبیر شورای امنیت ملی نیز کرج را قطب تولید و اشتغال خواند و گفت: مرتضی سلطانی مسیر رشد خود را در سال های انقلاب طی کرده است و این نشان می دهد که انقلاب برای کسانی که می خواهند رشد کنند ، فضای مستعدی دارد.

شمخانی اظهار داشت : ما با خطی در کشور روبرو هستیم که از بیرون القای ناکارآمدی می کند و به یاس در جامعه دامن می زندو نقاط قوت را به ضعف تبدیل می کند. باید با این خط مقابله کرد چرا که برخلاف ادعاهای موجود ما در بسیاری از شاخص ها رشد داشته ایم و ظرفیت بی شماری نیز برای رشد و توسعه داریم.

وی تاکید کرد: امنیت بدون اقتصاد و استقلال سیاسی بدون استقلال علمی و اقتصادی ممکن نیست. امروز هر تریبونی که از استقلال علمی و اقتصادی بگوید، انقلابی است و هر تریبونی که خلاف این واقعیت را بگوید انقلابی نماست.

لازم به ذکر است محصول به دست آمده از این واحد تولیدی، قند مایع(فروکتوز) جایگزین بسیار مناسب و سلامت برای شکر در صنایع تبدیلی از جمله نوشابه ، انواع آبمیوه ، کیک و ... است . ذرت به عنوان ماده اولیه این محصول به راحتی از بازارهای جهانی از جمله قزاقستان و برزیل با قیمت 150 دلار در تن قابل تهیه بود و فروکتوز تولیدی با قیمت 300 دلار در بازارهای جهانی قابل فروش است.

کد خبر 23510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =